Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans EGT208 Öğrenme Psikolojisi Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenmenin temelleri ve öğrenme teorileri hakkında bilgi edinmek, davranışın temel dinamiklerini eğitim ekseninde kullanabilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersin içeriği davranışsal, bilişsel ve yapılandırmacılık eksenli teorilerden oluşmaktadır. Öğrenmeyi etkileyen faktörler; Davranışcı Öğrenme Kuramı; Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı; Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie; Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike; Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner; Bilişsel Davranışcılık: Tolman; Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi; Bruner ve Öğrenme Kuramı ve Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı dersin içeriğini kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders kapsamında Yüz yüze, sunuş yolu ile öğretim, tartışma yöntemleri kullanılmaktadır. Ders süresince gerek ders sorumluları gerekse öğrenciler sunumlar yapmaktadırlar

Staj Durumu

STAJ UYGULAMASI YOKTUR

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet SABAN, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. Binnur YEŞİLYAPRAK (editör), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, Pegem yayıncılık, 2003. Nermin ÇELEN, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999.

Dersin Web Sayfası

---

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
  • Öğrenme kuramlarını kavrayabilme
  • Bilişsel öğrenme kuramlarını ve temel kavramlarını açıklayabilme
  • Farklı öğrenme model ve kuramlarını karşılaştırabilme
  • Davranışçı öğrenme kuramlarını ve temel kavramlarını açıklayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
3 Davranışcı Öğrenme Kuramı
4 Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı
5 Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie
6 Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike
7 Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner
8 Ara Sınav
9 Bilişsel Davranışcılık: Tolman
10 Sosyal Öğrenme Kuramı: Tolman
11 Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi
12 Bruner ve Öğrenme Kuramı
13 Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı
14 Ausubel ve Anlamlı Öğrenme Kuramı
15 Humanist öğrenme kuramları
16 Genel konu tekrarları ve kuramlar arası karşılaştıramalar
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 5 10
Proje ve Hazırlığı 5 5 25
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 2 20
Arasınav ve Hazırlığı 2 5 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 5 10
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5