Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EGT7078 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EGT7078 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları dersi ile alan öğretimi konusunda yeterli derecede bilgi ve beceri kazanacaktır. Ayrıca güvenilir kaynaklara ulaşarak alanda yapılan çalışmalar ile ilgili yansıtıcı değerlendirmelerde bulunabilecektir. Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak bilimsel çalışmalara aktif olarak katılabilecektir.
-
Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar, Sosyo-Bilişsel öğrenme kuramları, Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik öğrenme kuramı. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, Kuramların karşılaştırılması.
Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, işbirliğine dayalı öğrenme, üst-bilişsel öğrenme stratejileri
-
Türkçe
1. Brain-Based Learning. Revised Edition. (Eric Jensen). 2. The Systematic Design of Instruction. ( Walter Dick, Lou Carey). 3. Models of Teaching. Connecting Student Learning With Standards. (Jeanine M. Dell'Olio Tony Donk). 4. Models of Teaching (Bruce Joyce, Marsha Weil). 5. Handbook of Cooperative Learning Methods. (Edited by:Shlomo Sharan). 6. Course Design. A Guide to Curriculum Development for Teachers. (George J.Posner, Alan N.Rudnitsky). 7. Educational Psychology. (Anita Woolfolk). 8. Instruction to Education Studies. (Steve Bartlett and Diana Burton).
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
3 | Davranışçı öğrenme kuramları |
4 | Davranışçı öğrenme kuramları |
5 | Bilişsel öğrenme kuramları |
6 | Bilişsel öğrenme kuramları |
7 | Sosyo-bilişsel öğrenme kuramı-öz-düzenlemeli öğrenme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Nöro-fizyolojik öğrenme kuramı |
10 | Hümanist kuramlar |
11 | Öğrenme-Öğretme stratejileri |
12 | Öğrenme-Öğretme modelleri |
13 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar |
14 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar |
15 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |