Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EGT7078 Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretme yaklaşımları dersi ile alan öğretimi konusunda yeterli derecede bilgi ve beceri kazanacaktır. Ayrıca güvenilir kaynaklara ulaşarak alanda yapılan çalışmalar ile ilgili yansıtıcı değerlendirmelerde bulunabilecektir. Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak bilimsel çalışmalara aktif olarak katılabilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar, Sosyo-Bilişsel öğrenme kuramları, Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik öğrenme kuramı. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, Kuramların karşılaştırılması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi, probleme dayalı öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, işbirliğine dayalı öğrenme, üst-bilişsel öğrenme stratejileri

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Brain-Based Learning. Revised Edition. (Eric Jensen). 2. The Systematic Design of Instruction. ( Walter Dick, Lou Carey). 3. Models of Teaching. Connecting Student Learning With Standards. (Jeanine M. Dell'Olio Tony Donk). 4. Models of Teaching (Bruce Joyce, Marsha Weil). 5. Handbook of Cooperative Learning Methods. (Edited by:Shlomo Sharan). 6. Course Design. A Guide to Curriculum Development for Teachers. (George J.Posner, Alan N.Rudnitsky). 7. Educational Psychology. (Anita Woolfolk). 8. Instruction to Education Studies. (Steve Bartlett and Diana Burton).

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir. Öğrenmeyi etkileyen etmenlere örnek verir. Öğrenme – öğretme yaklaşım ve kuramlarını karşılaştırır. Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklar. Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım
  • Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının ilkelerini açıklar Öğrenme – öğretme yaklaşım ve kuramlarını karşılaştırır.
  • Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklar
  • Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarını uygulanabilirlik açısından değerlendirir
  • Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramlarının önemini fark eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
3 Davranışçı öğrenme kuramları
4 Davranışçı öğrenme kuramları
5 Bilişsel öğrenme kuramları
6 Bilişsel öğrenme kuramları
7 Sosyo-bilişsel öğrenme kuramı-öz-düzenlemeli öğrenme
8 Ara Sınav Haftası
9 Nöro-fizyolojik öğrenme kuramı
10 Hümanist kuramlar
11 Öğrenme-Öğretme stratejileri
12 Öğrenme-Öğretme modelleri
13 Öğretimde çağdaş yaklaşımlar
14 Öğretimde çağdaş yaklaşımlar
15 Öğretimde çağdaş yaklaşımlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 15 15
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 10 5 50
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 50 50
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi