Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Matematik Öğretmenliği MATO8037 Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Didactics tanımından hareketle literatürdeki öğrenme ve öğretme süreçlerini çözümlemek, konu örnekleriyle öğrenme ve öğretme süreçlerini incelemek, örneklerden yola çıkarak araştırma problemleri üretmek ve bu problemleri test edip sonuç çıkararak makale haline getirmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

öğrenme ve öğretme süreçlerine örnekler verilmesi ve bu örneklerin detaylıca incelenmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Çoklu zeka, matematiksel düşünme, beyin fırtınası, keşfederek öğrenme, süreç analizi

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Göller, R., Biehler,R., Hochmuth, R., & Rück,H. (2017). (Eds.) Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline Conference (2015) Proceedings, Kassel. D’Amore, B. (2008).Epistemology, didactics of mathematics and teaching practices, Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education Vol. 7, 1, 1-22. Blazkova, R. (2013). Didactics of Mathematics I, BRNO. Freudenthal, H. (1983). Didactical phenomenology of mathematical structures, Springer Publishers. Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar, Öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları, Pegem Kitapevi.

Dersin Web Sayfası

bulunmuyor

Öğrenme Çıktıları

  • 1. Didactics nedir , ne değildir? İncelenir.
  • 2. Freudenthal’in didactics teorisinin kitabından ana çerçevesi çizilir.
  • 3. Öğretme süreçleri örneklerle incelenir.
  • 4. Öğrenme süreçleri örnekleriyle incelenir.
  • Araştırma problemi bulunur ve araştırılır. 6. Bu araştırma problemi etrafında bir makale yazılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1-Didactics-Freudental bakış açısı
2 2-Didactics- genel
3 3- Örnek kavramlarla didactics uygulama
4 4-Okul deneyimi dersinden örnekler- örnek öğrenme ve öğretme süreçleri
5 5- Didactics ödevi (Genel özet)
6 6- Didactics araştırma örnekleri-Türkiye ve Uluslarası
7 7-Araştırma problemi ve öneri sunum
8 8-Süreç analizi yöntemi
9 9-Öğrenme süreçleri analiz
10 10-Öğretme süreçleri analiz
11 11-Veri toplama
12 12-Örnek araştırma özetleri ve online tartışma
13 13-Örnek araştırma özetleri ve beyin fırtınası
14 14-Makale hazırlanması ve dergiye upload
15 calısma haftası
16 calısma haftası
17 final ödevi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 3,8 57
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 10 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 10 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 3 15 45
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15,5 15,5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi