Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO8037 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Matematik Öğretmenliği | MATO8037 | Öğrenme ve Öğretme Süreçleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Didactics tanımından hareketle literatürdeki öğrenme ve öğretme süreçlerini çözümlemek, konu örnekleriyle öğrenme ve öğretme süreçlerini incelemek, örneklerden yola çıkarak araştırma problemleri üretmek ve bu problemleri test edip sonuç çıkararak makale haline getirmek
-
öğrenme ve öğretme süreçlerine örnekler verilmesi ve bu örneklerin detaylıca incelenmesi
Çoklu zeka, matematiksel düşünme, beyin fırtınası, keşfederek öğrenme, süreç analizi
yok
Türkçe
Göller, R., Biehler,R., Hochmuth, R., & Rück,H. (2017). (Eds.) Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline Conference (2015) Proceedings, Kassel. D’Amore, B. (2008).Epistemology, didactics of mathematics and teaching practices, Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education Vol. 7, 1, 1-22. Blazkova, R. (2013). Didactics of Mathematics I, BRNO. Freudenthal, H. (1983). Didactical phenomenology of mathematical structures, Springer Publishers. Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar, Öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları, Pegem Kitapevi.
bulunmuyor
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 1-Didactics-Freudental bakış açısı |
2 | 2-Didactics- genel |
3 | 3- Örnek kavramlarla didactics uygulama |
4 | 4-Okul deneyimi dersinden örnekler- örnek öğrenme ve öğretme süreçleri |
5 | 5- Didactics ödevi (Genel özet) |
6 | 6- Didactics araştırma örnekleri-Türkiye ve Uluslarası |
7 | 7-Araştırma problemi ve öneri sunum |
8 | 8-Süreç analizi yöntemi |
9 | 9-Öğrenme süreçleri analiz |
10 | 10-Öğretme süreçleri analiz |
11 | 11-Veri toplama |
12 | 12-Örnek araştırma özetleri ve online tartışma |
13 | 13-Örnek araştırma özetleri ve beyin fırtınası |
14 | 14-Makale hazırlanması ve dergiye upload |
15 | calısma haftası |
16 | calısma haftası |
17 | final ödevi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3,8 | 57 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15,5 | 15,5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |