Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | EGT418 | Öğrenmede Motivasyon | Seçmeli | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | EGT418 | Öğrenmede Motivasyon | Seçmeli | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Motivasyonun eğitimdeki ve öğrenmedeki öneminin farkına varılması; motivasyon ve öğrenme teorilerinin öğrenilmesi; öğrenme ortamlarında öğrencilerin motivasyonlarını arttırma yöntemlerinin öğrenilmesi; öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve akademik duygular (endişe, zevk alma, ümitsizlik vb.) gibi faktörlerle ve motivasyon arasındaki ilişkilerin saptanması.
-
Motivasyonun eğitimdeki ve öğrenmedeki öneminin farkına varılması; motivasyon ve öğrenme teorilerinin öğrenilmesi; öğrenme ortamlarında öğrencilerin motivasyonlarını arttırma yöntemlerinin öğrenilmesi; öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve akademik duygular (endişe, zevk alma, ümitsizlik vb.) gibi faktörlerle ve motivasyon arasındaki ilişkilerin saptanması.
Sunum; tartışma; araştırma; beyin fırtınası; işbirlikli öğrenme
Yok
Türkçe
Schunk, D. H. (2007).Learning Theories: An Educational Perspective (5th edition). Prentice Hall. Schunk, D. H., Pintrich, P. R. & Meece, J. (2007). Motivation in Education. Theory, Research, and Applications Prentice Hall.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş, kaynakların tanıtımı. Motivasyonun tanımı. |
2 | Motivasyona giriş ve tarihsel altyapısı. |
3 | Motivasyonda beklenti-değer modeli |
4 | Yargı (atfetme) modeli |
5 | Sosyal-bilişsel teori |
6 | Amaçlar ve Amaç Oryantasyonun Motivasyondaki Rolü |
7 | İçsel Motivasyon |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Başarıya yönelik motivasyonda ilgi ve duygunun rolü |
10 | Motivasyonda öğretmenin rolü |
11 | Motivasyonda sınıf ortamının rolü |
12 | Motivasyonda okulun rolü |
13 | Sosyo-kültürel etkiler |
14 | Öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve motivasyon ilişkileri |
15 | Akademik duygular |
16 | Genel Değerlendirme |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |