Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) EGT418 Öğrenmede Motivasyon Seçmeli 8 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Motivasyonun eğitimdeki ve öğrenmedeki öneminin farkına varılması; motivasyon ve öğrenme teorilerinin öğrenilmesi; öğrenme ortamlarında öğrencilerin motivasyonlarını arttırma yöntemlerinin öğrenilmesi; öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve akademik duygular (endişe, zevk alma, ümitsizlik vb.) gibi faktörlerle ve motivasyon arasındaki ilişkilerin saptanması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Motivasyonun eğitimdeki ve öğrenmedeki öneminin farkına varılması; motivasyon ve öğrenme teorilerinin öğrenilmesi; öğrenme ortamlarında öğrencilerin motivasyonlarını arttırma yöntemlerinin öğrenilmesi; öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve akademik duygular (endişe, zevk alma, ümitsizlik vb.) gibi faktörlerle ve motivasyon arasındaki ilişkilerin saptanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum; tartışma; araştırma; beyin fırtınası; işbirlikli öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Schunk, D. H. (2007).Learning Theories: An Educational Perspective (5th edition). Prentice Hall. Schunk, D. H., Pintrich, P. R. & Meece, J. (2007). Motivation in Education. Theory, Research, and Applications Prentice Hall.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Motivasyonun eğitimdeki ve öğrenmedeki öneminin farkına varır.
  • Motivasyon alanındaki öğrenme teorilerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ortamlarında öğrencilerin motivasyonlarını arttırma yöntem ve stratejilerini bilir.
  • Öz-düzenleme, öz-yeterlik ve akademik duygular (endişe, zevk alma, ümitsizlik vb.) gibi faktörlerle motivasyon arasındaki karşılıklı ilişkileri bilir.
  • Öğrenme ortamlarının öğrenci motivasyonunu arttıracak şekilde düzenlenmesi konusunda beceri sergiler. Öğrenme ortamlarının öğrenci motivasyonunu arttıracak şekilde düzenlenmesi konusunda beceri sergiler. Öğrenme ortamlarının öğrenci motivasyonunu arttıracak şekilde düzenlenmesi konusunda beceri sergiler. Öğrenme ortamlarının öğrenci motivasyonunu arttıracak şekilde düzenlenmesi konusunda beceri sergiler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş, kaynakların tanıtımı. Motivasyonun tanımı.
2 Motivasyona giriş ve tarihsel altyapısı.
3 Motivasyonda beklenti-değer modeli
4 Yargı (atfetme) modeli
5 Sosyal-bilişsel teori
6 Amaçlar ve Amaç Oryantasyonun Motivasyondaki Rolü
7 İçsel Motivasyon
8 Ara Sınav Haftası
9 Başarıya yönelik motivasyonda ilgi ve duygunun rolü
10 Motivasyonda öğretmenin rolü
11 Motivasyonda sınıf ortamının rolü
12 Motivasyonda okulun rolü
13 Sosyo-kültürel etkiler
14 Öz-düzenleme, öz-yeterlik, özgüven ve motivasyon ilişkileri
15 Akademik duygular
16 Genel Değerlendirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5