Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Zihin Engelliler Öğretmenliği EGT2003 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim İlke ve Yöntemleri- Editör: Şeref Tan Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı - Özcan Demirel Öğrenme Öğretme Süreci- Ahmet Saban Eğitimde Yeni Değerler-Yüksel Özden

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim ile ilgili temel kavramlar
2 Öğretim ile ilgili temel kavramlar
3 Öğretim İlkeleri
4 Öğretim İlkeleri
5 Öğretim stratejileri
6 Program ve program ögeleri
7 Hedef-içerik-değerlendirme-taksonomi ilişkisi
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğretim yöntemleri
10 Öğretim yöntemleri
11 Öğretim yöntemleri
12 Öğretim yöntmeleri
13 Öğretim yöntemleri
14 Öğretim yöntemleri
15 Öğreitm yöntemleri
16 Öğrenme stilleri ve öğretim uygulamaları
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 16 80
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Final ve Hazırlığı 5 5 25

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5