Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır
-
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap
Yok
Türkçe
Demirel, Özcan(2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.Ankara. Pegem Yayıncılık. Hesapçıoğlu, Muhsin(2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Küçüksahmet, Leyla((2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara.Nobel Yayın Dağıtım Tan, Şeref(Editör).(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Yayıncılık
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma(Dersin amacı ve içeriği) |
2 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar |
3 | Eğitim sisteminin temel yapısı |
4 | Öğretim programlarını inceleme (Eğitimde Program Geliştirme Süreci) |
5 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri |
6 | Hedeflerin sınıflandırılması |
7 | Ders çalışma haftası |
8 | Ara sınav |
9 | Öğretim kuram ve modelleri |
10 | Öğretim stratejileri |
11 | Öğretim yöntemleri |
12 | Öğretimim yöntemleri (devam) |
13 | Öğretim materyallerinin kullanılması (Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme) |
14 | Öğretim planları |
15 | Yıllık ve ders planları |
16 | Yıllık ve ders planları örneklerini sunma |
17 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 24 | 1 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 36 | 1 | 36 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |