Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Türkçe Öğretmenliği EGT2003 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Özcan(2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.Ankara. Pegem Yayıncılık. Hesapçıoğlu, Muhsin(2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Küçüksahmet, Leyla((2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara.Nobel Yayın Dağıtım Tan, Şeref(Editör).(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma(Dersin amacı ve içeriği)
2 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar
3 Eğitim sisteminin temel yapısı
4 Öğretim programlarını inceleme (Eğitimde Program Geliştirme Süreci)
5 Öğrenme ve öğretim ilkeleri
6 Hedeflerin sınıflandırılması
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Öğretim kuram ve modelleri
10 Öğretim stratejileri
11 Öğretim yöntemleri
12 Öğretimim yöntemleri (devam)
13 Öğretim materyallerinin kullanılması (Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme)
14 Öğretim planları
15 Yıllık ve ders planları
16 Yıllık ve ders planları örneklerini sunma
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 24 1 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 36 1 36
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5