Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır
-
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap
Yok
Türkçe
ARSLAN, Mehmet(Editör). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara,2007 DEMİREL, Özcan. Öğretme Sanatı, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2005 SARACALOĞLU,Asuman Seda(Editör). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yayıncılık,İstanbul,2007 SÖNMEZ, Veysel. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2007.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Temel Kavramlar |
2 | Eğitim ve Sistem Yaklaşımı |
3 | Öğretimde Planlama ve Eğitim Programı |
4 | Eğitim Programının Ögeleri Hedefler |
5 | İçerik Düzenleme |
6 | Öğrenme-Öğretme Süreci |
7 | Öğrenme -Öğretme Kuramları |
8 | Ara Sınav |
9 | Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları |
10 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
11 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
12 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
13 | Öğretimde Planlama ve Plan Çeşitleri |
14 | Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlilikleri |
15 | Öğrenme Ortamının Nitelikleri |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |