Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği | EGT2003 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır
-
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap
Yok
Türkçe
Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yyaıncılık Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinos Yayınları Hesapcıoğplu, M. (1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları Moore, K.D. Öğretim Becerileri. Saban, A. ( 2002). Öğrenme-Öğretme Süreci. Anakara: Nobel Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması |
2 | Eğitim Bilimlerinin Temel Kavramları ( eğitim, öğretim, öğrenme, hedefler, planlama, ders, vb) |
3 | Öğretimde planlama (yıllık plan, günlük plan, etkinlikler, vb) |
4 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığında buluş yoluyla öğretim ve öğrenme, işbirlikçi öğrenme |
5 | Yapılandırmacı yaklaşım ışığında buluş yoluyla öğretim ve öğrenme, işbirlikçi öğrenme |
6 | Aktif öğrenme, problem çözme yoluyla öğrenme ve öğretme yöntemleri |
7 | Aktif öğrenme, problem çözme yoluyla öğrenme ve öğretme yöntemleri |
8 | Ara Sınav (lar) |
9 | Farklı öğretim ve öğrenme teknikleri ( sunum, münazara, drama, seminer, kongre vb) |
10 | Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları |
11 | Eğitim ve öğretimde bireysel farklılıkları ( çoklu zeka, öğrenme stilleri, düşünme stilleri, denetim |
12 | Öğrenci öğretmen iletişimi |
13 | Demokrasi eğitimi (insan hakları, çocuk hakları) |
14 | Özel eğitim ve kaynaştırma |
15 | Genel Tekrar |
16 | dönem sonu sınavına hazırlık |
17 | dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |