Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Okul Öncesi Öğretmenliği EGT2003 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretim ve öğretim ilkleriyle ilgili temel kavramlar bilgisi vererek, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun öğrenme durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Beyin fırtınası, tartışma, işbirlikli öğrenme yöntemi, anlatım, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yyaıncılık Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinos Yayınları Hesapcıoğplu, M. (1992). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları Moore, K.D. Öğretim Becerileri. Saban, A. ( 2002). Öğrenme-Öğretme Süreci. Anakara: Nobel Yayınları

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle tanışma, dersin amaç, önem ve içeriğinin aktarılması
2 Eğitim Bilimlerinin Temel Kavramları ( eğitim, öğretim, öğrenme, hedefler, planlama, ders, vb)
3 Öğretimde planlama (yıllık plan, günlük plan, etkinlikler, vb)
4 Yapılandırmacı yaklaşım ışığında buluş yoluyla öğretim ve öğrenme, işbirlikçi öğrenme
5 Yapılandırmacı yaklaşım ışığında buluş yoluyla öğretim ve öğrenme, işbirlikçi öğrenme
6 Aktif öğrenme, problem çözme yoluyla öğrenme ve öğretme yöntemleri
7 Aktif öğrenme, problem çözme yoluyla öğrenme ve öğretme yöntemleri
8 Ara Sınav (lar)
9 Farklı öğretim ve öğrenme teknikleri ( sunum, münazara, drama, seminer, kongre vb)
10 Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları
11 Eğitim ve öğretimde bireysel farklılıkları ( çoklu zeka, öğrenme stilleri, düşünme stilleri, denetim
12 Öğrenci öğretmen iletişimi
13 Demokrasi eğitimi (insan hakları, çocuk hakları)
14 Özel eğitim ve kaynaştırma
15 Genel Tekrar
16 dönem sonu sınavına hazırlık
17 dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 14 2 28
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5