Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | EGT201 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | EGT201 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
-
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
İşbirlikçi, Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi
Yok
Türkçe
Demirel, Özcan(2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.Ankara. Pegem Yayıncılık. Hesapçıoğlu, Muhsin(2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Küçüksahmet, Leyla((2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara.Nobel Yayın Dağıtım Tan, Şeref(Editör).(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Yayıncılık
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma(Dersin amacı ve içeriği) |
2 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar |
3 | Eğitim sisteminin temel yapısı |
4 | Öğretim programlarını inceleme (Eğitimde Program Geliştirme Süreci) |
5 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri |
6 | Hedeflerin sınıflandırılması |
7 | Öğretim kuram ve modelleri |
8 | Ara vize |
9 | Öğretim stratejileri |
10 | Öğretim yöntemleri |
11 | Öğretimim yöntemleri (devam) |
12 | Öğretim materyallerinin kullanılması (Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme) |
13 | Öğretim planları |
14 | Yıllık ve ders planları |
15 | Yıllık ve ders planları örneklerini sunma |
16 | Ders çalışma |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Arasınav ve Hazırlığı | 3 | 7 | 21 |
Final ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 | ||||||||||||||||
ÖÇ8 |