Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Zihin Engelliler Öğretmenliği - Lisans EGT201 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi, Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Hesapçıoğlu,M. (2008) Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Beta Öğretim İlke ve Yöntemleri (Editör: Şeref Tan)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular
  • Öğretim planı çeşitlerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretmen sürecinde kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ile ilgili ölçütleri bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kavramlar
2 Türk Eğitim Sistemi:Özbakış
3 Eğitimde Öğretimde Amaçlar Sorunu
4 Eğitimde Öğretimde İçerik Sorunu
5 İçeriklerin Düzenlenmesi
6 İçeriklerin Seçimi
7 Öğretim Yöntemleri
8 Ara sınav
9 Öğretim İlkeleri
10 Dolaylı Öğretim Yöntemleri
11 Eğitimde / Öğretimde Öğretmen
12 Eğitimde/ Öğretimde disiplin
13 Modern ders araçları
14 Didaktik Teoride Aktüel Gelişmeler
15 Didaktik Teoride Aktüel Gelişmeler
16 Teorilerin tartışılması
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 7 5 35
Arasınav ve Hazırlığı 7 1 7
Final ve Hazırlığı 6 1 6

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8