Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans EGT201 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi, Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Özcan(2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.Ankara. Pegem Yayıncılık. Hesapçıoğlu, Muhsin(2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Küçüksahmet, Leyla((2003). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara.Nobel Yayın Dağıtım Tan, Şeref(Editör).(2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular
  • Öğretim planı çeşitlerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretmen sürecinde kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ile ilgili ölçütleri bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma(Dersin amacı ve içeriği)
2 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar
3 Eğitim sisteminin temel yapısı
4 Öğretim programlarını inceleme (Eğitimde Program Geliştirme Süreci)
5 Öğrenme ve öğretim ilkeleri
6 Hedeflerin sınıflandırılması
7 Öğretim kuram ve modelleri
8 Ara vize
9 Öğretim stratejileri
10 Öğretim yöntemleri
11 Öğretimim yöntemleri (devam)
12 Öğretim materyallerinin kullanılması (Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme)
13 Öğretim planları
14 Yıllık ve ders planları
15 Yıllık ve ders planları örneklerini sunma
16 Ders çalışma
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 7 21
Ödev ve Hazırlığı 3 8 24
Arasınav ve Hazırlığı 3 7 21
Final ve Hazırlığı 3 6 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8