Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB202 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB202 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekn
-
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekn
İşbirlikçi, Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi
Yok
Türkçe
Öğretim İlke ve Yöntemleri. Tan, Ş., PegemA Yayıncılık, Ankara, 2007. Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri. Kemertaş, İ., Birsen Yayınları, İstanbul, 2001.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Genel Giriş: Ders İçeriğinin Tanıtımı ve Projelerin Paylaşılması |
2 | Türk Eğitim Sisteminin Genel Görünümü; Gelişmiş Ülkeler ile Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması |
3 | "Eğitim ve Öğretim Bilgisi: Temel Kavramlar; Öğrenme ve Öğretim İlkeleri " |
4 | "Eğitimde Program Geliştirme: Bir Model İncelemesi; Öğretim Amaçlarının İfade Edilmesi " |
5 | Öğretim Hedeflerinin Belirlenmesi: Hedeflerin Aşamalı Sınıflandırılması |
6 | Öğretim Planları: Yıllık Plan, Ünite Planı Öğretmen Yeterliliklerinin Tartışılması |
7 | Oluşturmacılık Yaklaşım |
8 | Vize Haftası |
9 | Örnek Olay İncelemesi |
10 | Çoklu Zekâ Kuramı ve Uygulamaları: Çoklu Zekâ Uygulaması Sonuçları |
11 | Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi |
12 | Tam öğrenme Yaklaşımı İncelenmesi |
13 | Kavram Haritaları |
14 | Drama |
15 | Mikroöğretim, Münazara |
16 | Çalışma Haftası |
17 | FinalHaftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 | ||||||||||||||||
ÖÇ8 |