Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği MB202 Öğretim İlke ve Yöntemleri Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekn

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekn

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi, Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim İlke ve Yöntemleri. Tan, Ş., PegemA Yayıncılık, Ankara, 2007. Uygulamalı Genel Öğretim Yöntemleri. Kemertaş, İ., Birsen Yayınları, İstanbul, 2001.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1-Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramları kavrar. (PÇ 1)
  • 2- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin rolünü ve önemini kavrar. (PÇ 2)
  • 3- Öğretim ilke ve Yöntemlerinin temellerini kavrar. (PÇ 1)
  • Öğretim ilke ve Yöntemlerinin problemlerini kavrar. (PÇ 2)
  • öğretim tekniklerini uygular
  • Öğretim planı çeşitlerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
  • Öğrenme ve öğretmen sürecinde kullanılan strateji, yöntem ve tekniklerin seçimi ile ilgili ölçütleri bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Genel Giriş: Ders İçeriğinin Tanıtımı ve Projelerin Paylaşılması
2 Türk Eğitim Sisteminin Genel Görünümü; Gelişmiş Ülkeler ile Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması
3 "Eğitim ve Öğretim Bilgisi: Temel Kavramlar; Öğrenme ve Öğretim İlkeleri "
4 "Eğitimde Program Geliştirme: Bir Model İncelemesi; Öğretim Amaçlarının İfade Edilmesi "
5 Öğretim Hedeflerinin Belirlenmesi: Hedeflerin Aşamalı Sınıflandırılması
6 Öğretim Planları: Yıllık Plan, Ünite Planı Öğretmen Yeterliliklerinin Tartışılması
7 Oluşturmacılık Yaklaşım
8 Vize Haftası
9 Örnek Olay İncelemesi
10 Çoklu Zekâ Kuramı ve Uygulamaları: Çoklu Zekâ Uygulaması Sonuçları
11 Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi
12 Tam öğrenme Yaklaşımı İncelenmesi
13 Kavram Haritaları
14 Drama
15 Mikroöğretim, Münazara
16 Çalışma Haftası
17 FinalHaftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8