Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7013 Öğretim Tasarımı Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, içerik analizi ve görev analizi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazılması, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, öğrenme çıktılarına ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı kuramları ve modellerini kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sistematik anlayış ve modelleme; öğretim tasarım modellerinin tanıtılması; ihtiyaç ve problem analizi; öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt-organizasyon) analizi; konu-içerik ve görev analizi; öncelik ve koşulların belirlenmesi; eğitim amaçlarının belirlenmesi; öğretimsel hedeflerin yazımı; ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi; öğretim kuramları ve stratejileri; hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi; öğretimin sistem tasarımı.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikli öğrenme yöntemi, proje temelli öğrenme yöntemi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dick, W. & Carey, L.& Carey, O.J. (2001). The Systematic Design of Instruction. Newyork: Longman Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Ankara: Önder Matbaacılık. Gagnè, R. (1985). The Conditions of Learning (4th ed.). New York: Holt, Rinehart & Winston. Gagnè, R. M., Briggs, L., & Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design. Fort Worth. Texas: Harcourt, BraceJovanovich. Jonassen, D. (tarihsiz) “There is no need to reclaim the fiel of ID: It’s just growing. Division of Instructional Development Newsletter.” www.ittheory.com/jonessen 1. htm. (2008). Kemp E. J. ve Morrison R. G. (2004), Designing effective instruction. USA: Macmillan College Publishing Company. Merill, D. Drake, L. Lacey, M. Pratt, J. (1996). “Reclaiming Instructional Design.“ Educational Technology, Vol: 36 ss. 5-7. Reigeluth, C.M. (1983). Instructional Design Theories and models: An overview of their current status. USA: Lawrance Erlbaum Associates, Inc. Smith, P.L. & Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. USA: John Wiley & Sons, Inc. Sweetin, J. (2005) ‘Instructional Design Basics’ Pitt Community College www.pittcc.edu/lti/Instructional_Design_Basics_Instructor_Guide.pdf

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim tasarımı konusunda sistematik bir yaklaşım gerekliliğini açıklayabilir.
  • Öğretim tasarımın modellerinde sıklıkla kullanılan sistemlerin özelliklerini ayırt edip özetleyebilir.
  • Bir öğretim tasarımı projesi hazırlayarak, aşağıda maddeler halinde sıralanmış becerileri sergileyebilir:
  • Bireysel ve grup çalışmalarında çeşitli projeler üretebilir.
  • Çeşitli öğretim tasarımı perspektif ve felsefelerini kıyaslayıp karşılaştırabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Tasarımı temel kavramlar
2 Öğretim Tasarımı Modelleri genel tanıtım
3 Öğretim Tasarımı Modelleri genel tanıtım
4 Analiz basamağı
5 Tasarlama basamağı
6 Geliştirme basamağı
7 Uygulama basamağı ve değerlendirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Tasarım Modeli 1 Grup Sunumu
10 Tasarım Modeli 2 Grup Sunumu
11 Tasarım Modeli 3 Grup Sunumu
12 Tasarım Modeli 4 Grup Sunumu
13 Tasarım Modeli 5 Grup Sunumu
14 Makale inceleme
15 Makale inceleme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 5 15
Proje ve Hazırlığı 3 4 12
Ödev ve Hazırlığı 3 4 12
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 4 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 5 25
Rapor ve Hazırlığı 5 5 25
Arasınav ve Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 4 5 20
Final ve Hazırlığı 6 5 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi