Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7013 | Öğretim Tasarımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7013 | Öğretim Tasarımı | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, içerik analizi ve görev analizi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazılması, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, öğrenme çıktılarına ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı kuramları ve modellerini kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
-
Sistematik anlayış ve modelleme; öğretim tasarım modellerinin tanıtılması; ihtiyaç ve problem analizi; öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt-organizasyon) analizi; konu-içerik ve görev analizi; öncelik ve koşulların belirlenmesi; eğitim amaçlarının belirlenmesi; öğretimsel hedeflerin yazımı; ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi; öğretim kuramları ve stratejileri; hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi; öğretimin sistem tasarımı.
İşbirlikli öğrenme yöntemi, proje temelli öğrenme yöntemi
Yok
Türkçe
Dick, W. & Carey, L.& Carey, O.J. (2001). The Systematic Design of Instruction. Newyork: Longman Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Ankara: Önder Matbaacılık. Gagnè, R. (1985). The Conditions of Learning (4th ed.). New York: Holt, Rinehart & Winston. Gagnè, R. M., Briggs, L., & Wager, W. W. (1992). Principles of Instructional Design. Fort Worth. Texas: Harcourt, BraceJovanovich. Jonassen, D. (tarihsiz) “There is no need to reclaim the fiel of ID: It’s just growing. Division of Instructional Development Newsletter.” www.ittheory.com/jonessen 1. htm. (2008). Kemp E. J. ve Morrison R. G. (2004), Designing effective instruction. USA: Macmillan College Publishing Company. Merill, D. Drake, L. Lacey, M. Pratt, J. (1996). “Reclaiming Instructional Design.“ Educational Technology, Vol: 36 ss. 5-7. Reigeluth, C.M. (1983). Instructional Design Theories and models: An overview of their current status. USA: Lawrance Erlbaum Associates, Inc. Smith, P.L. & Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. USA: John Wiley & Sons, Inc. Sweetin, J. (2005) ‘Instructional Design Basics’ Pitt Community College www.pittcc.edu/lti/Instructional_Design_Basics_Instructor_Guide.pdf
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim Tasarımı temel kavramlar |
2 | Öğretim Tasarımı Modelleri genel tanıtım |
3 | Öğretim Tasarımı Modelleri genel tanıtım |
4 | Analiz basamağı |
5 | Tasarlama basamağı |
6 | Geliştirme basamağı |
7 | Uygulama basamağı ve değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tasarım Modeli 1 Grup Sunumu |
10 | Tasarım Modeli 2 Grup Sunumu |
11 | Tasarım Modeli 3 Grup Sunumu |
12 | Tasarım Modeli 4 Grup Sunumu |
13 | Tasarım Modeli 5 Grup Sunumu |
14 | Makale inceleme |
15 | Makale inceleme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |