Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İlahiyat Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2008 EGT202 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 4 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojileri ve materyallerinin özellikleri, yabancı dil öğretimindeki yeri, önemi ve kullanımını tanıtmak, öğretim materyallerinin geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve farklı öğretim ortamlarına uyarlanması amaçlanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Derste öğrencilerin derse katılımını esas alan interaktif bir çalışma mevcuttur.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (Teaching Technology and Material Developing) Şahin, T.Y. - Yıldırım, S. Anı Yayıncılık, Ankara, 1999. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (Teaching Technology and Material Developing) Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Teaching Technology and Material Designing) Demirel, Ö. - Altun E. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimine ilişkin yöntemler konusunda, temel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgiye katkıda bulunacak referans disiplinlerin programa katabileceği kuramsal ve uygulamalı kazanımları izleyebilecek bilgiyle
  • Uluslararası ölçütler çerçevesinde belirlenmiş ve dil düzeyleri göz önünde bulundurularak Fransızcanın sesbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel, edimbilimsel yapılarına ilişkin gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriyle donanmış olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde, Yaşam Boyu Öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve bu bilgiyi sınıf ortamlarında etkin biçimde kullanabilmek ve kullandırabilmek
  • Yabancı Dil Olarak etkin Fransızca öğretimi için gerekli bilgisayar kullanım becerilerine sahip olmak, öğretim teknolojilerini tanımak ve bu bilgi ile becerileri yaşama geçirebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
2 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar))
3 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri, Görsel Materyal Tasarımı
4 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
5 Uzaktan Eğitim + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
6 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
7 Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme
8 Proje ve Proje Tabanlı Öğrenme
9 ara sınav
10 Fen eğitiminde projenin önemi
11 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
12 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
13 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
14 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
15 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
16 Proje Sunumları ve Değerlendirmesi
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5