Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği - Lisans EGT202 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 5 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim teknolojileri ve materyallerinin özellikleri, yabancı dil öğretimindeki yeri, önemi ve kullanımını tanıtmak, öğretim materyallerinin geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve farklı öğretim ortamlarına uyarlanması amaçlanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Derste öğrencilerin derse katılımını esas alan interaktif bir çalışma mevcuttur.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Şahin, T.Y. - Yıldırım, S. Anı Yayıncılık, Ankara, 1999. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Yalın, H.İ. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Demirel, Ö. - Altun E. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Seferoğlu, S. S., Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimine ilişkin yöntemler konusunda, temel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgiye katkıda bulunacak referans disiplinlerin programa katabileceği kuramsal ve uygulamalı kazanımları izleyebilecek bilgiyle
  • Uluslararası ölçütler çerçevesinde belirlenmiş ve dil düzeyleri göz önünde bulundurularak Fransızcanın sesbilimsel, sözdizimsel, anlambilimsel, edimbilimsel yapılarına ilişkin gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriyle donanmış olmak
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde, Yaşam Boyu Öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve bu bilgiyi sınıf ortamlarında etkin biçimde kullanabilmek ve kullandırabilmek
  • Yabancı Dil Olarak etkin Fransızca öğretimi için gerekli bilgisayar kullanım becerilerine sahip olmak, öğretim teknolojilerini tanımak ve bu bilgi ile becerileri yaşama geçirebilmek
  • Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim-Öğretim Teknolojisi ve İletişim
2 Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
3 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar)
4 Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel-İşitsel Araçlar)
5 Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri
6 Görsel Materyal Tasarımı
7 İletişim Teknolojileri
8 Ara sınav
9 Eğitimde Bilgisayarlar ve İnternet Kullanımı
10 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımları
11 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımları
12 Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
13 Uzaktan Eğitim + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
14 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
15 Eğitim Yazılımlarını Değerlendirme + Bilgisayar Destekli Eğitim Yazılımı Hazırlama Projesi
16 Çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 13 1 13
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 3 42
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5