Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT714 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 2 | 6,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT714 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 2 | 6,00 | 2 | 2 |
Çeşitli eğitim ortamlarında değişik materyallerin etkili kullanım biçimlerini ve ilkelerini inceleme, eğitim materyali hazırlamanın temel prensiplerini değerlendirme, farklı eğitimsel amaçlar için uygun materyal tasarlama
-
-
Anlatma - Tartışma, Bilgisayar destekli öğretim, Bireysel çalışma yöntemi
-
Türkçe
Çilenti, K., 1985, Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolijileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/Dünya Bankası M.E.G.P. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğtimi, Ankara, 1997 Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi. |
2 | Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; anlam çözümleme tabloları ve kavram agları hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. |
3 | Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; kavram harisı hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. Seçilen bir kimya konusunda kavram haritası ödev olarak verilecek. |
4 | Bazı kimyasal yapıların modeller kullanılarak daha etkili öğretilebilecegini kavratma, kimya öğretiminde model kullanmanın gerekçelerini anlatma, model yapma ve kullanma becerileri geliştirme. C60 ve Grafit modellerini yapma. |
5 | Ortaöğretim kimya dersi konularında yer CH4 ve elmas molekülün modelini yapma. |
6 | İyonik katı cisimler olan NaCl ve CsCl modellerini yapma. Atomik yapının mobil gösterimi. |
7 | Bazı temel kavramların simülasyonla öğretilebilecegini kavratma, basit materyaller ile simülasyonlar geliştirebilme yetenegi kazandırılarak lise öğrencilerine veri toplama ve bunları grafik haline dönüştürme becerisi kazandırma. |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Laboratuar kullanım amaçlarını, laboratuar uygulama yaklaşımlarını ve fen bilimleri öğretiminde laboratuarların önemi kavratmak. Ülkemizde mevcut durumda laboratuar kullanımı derecesini anlamak, malzeme yetersizliklerinde neler yapılabilecegini bilmek. |
10 | Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi |
11 | Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi |
12 | Tepegözün kimya öğretiminde nasıl kullanabilecegini ve tepegöz üzerine yerleştirilen bazı araç-gereçler kullanılarak similasyonlar yapma (partiküllerin hareketi, kimyasal reaksiyonu gözleme v.b.). |
13 | Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar |
14 | Bilgisayarın kimya öğretiminde hangi şekilde kullanabilecegini öğretme. Microsof Pover Point de sunum hazırlama |
15 | Ortaöğretim kimya konularında Microsof Pover Point de sunum hazırlama ve sunma |
16 | Dönem sonu degerlendirilmesi; Öğrenciler dönem içinde çeşitli ödevler, grup çalışmaları ve sınıf içi sunumlar vasıtası ile kendi öğrenmelerinde sorumlu tutulmakta ve üretkenliklerini sergileme fırsatı verme, dersin genel değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |