Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (I. Öğretim) - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) EGT714 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Zorunlu 2 6,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli eğitim ortamlarında değişik materyallerin etkili kullanım biçimlerini ve ilkelerini inceleme, eğitim materyali hazırlamanın temel prensiplerini değerlendirme, farklı eğitimsel amaçlar için uygun materyal tasarlama

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma - Tartışma, Bilgisayar destekli öğretim, Bireysel çalışma yöntemi

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çilenti, K., 1985, Fen Eğitimi Teknolojisi. Kadıoğlu Matbaası, Ankara Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolijileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/Dünya Bankası M.E.G.P. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğtimi, Ankara, 1997 Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımının tanımı; çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanılması, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve çeşitli nitelikdeki materyallerin değerlendirilmesi.
2 Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; anlam çözümleme tabloları ve kavram agları hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme.
3 Orta dereceli okullarda fenbilimleri konularında; kavram harisı hazırlama ve öğretimde kullanma becerisi geliştirme. Seçilen bir kimya konusunda kavram haritası ödev olarak verilecek.
4 Bazı kimyasal yapıların modeller kullanılarak daha etkili öğretilebilecegini kavratma, kimya öğretiminde model kullanmanın gerekçelerini anlatma, model yapma ve kullanma becerileri geliştirme. C60 ve Grafit modellerini yapma.
5 Ortaöğretim kimya dersi konularında yer CH4 ve elmas molekülün modelini yapma.
6 İyonik katı cisimler olan NaCl ve CsCl modellerini yapma. Atomik yapının mobil gösterimi.
7 Bazı temel kavramların simülasyonla öğretilebilecegini kavratma, basit materyaller ile simülasyonlar geliştirebilme yetenegi kazandırılarak lise öğrencilerine veri toplama ve bunları grafik haline dönüştürme becerisi kazandırma.
8 Ara sınav haftası
9 Laboratuar kullanım amaçlarını, laboratuar uygulama yaklaşımlarını ve fen bilimleri öğretiminde laboratuarların önemi kavratmak. Ülkemizde mevcut durumda laboratuar kullanımı derecesini anlamak, malzeme yetersizliklerinde neler yapılabilecegini bilmek.
10 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi
11 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi
12 Tepegözün kimya öğretiminde nasıl kullanabilecegini ve tepegöz üzerine yerleştirilen bazı araç-gereçler kullanılarak similasyonlar yapma (partiküllerin hareketi, kimyasal reaksiyonu gözleme v.b.).
13 Kimya öğretiminde bilgisayar ve İnternet teknolojisinin kullanımı, örnek yazılım ve kaynaklar
14 Bilgisayarın kimya öğretiminde hangi şekilde kullanabilecegini öğretme. Microsof Pover Point de sunum hazırlama
15 Ortaöğretim kimya konularında Microsof Pover Point de sunum hazırlama ve sunma
16 Dönem sonu degerlendirilmesi; Öğrenciler dönem içinde çeşitli ödevler, grup çalışmaları ve sınıf içi sunumlar vasıtası ile kendi öğrenmelerinde sorumlu tutulmakta ve üretkenliklerini sergileme fırsatı verme, dersin genel değerlendirmesi
17 Yarıyıl sonu sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 15 2 30
Ödev ve Hazırlığı 30 1 30
Final ve Hazırlığı 10 1 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi