Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği BTAE160 Öğretimde Materyal Tasarımı Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim materyali tasarımı sürecinde takip etmesi gereken ilke ve yöntemleri öğrenmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim amaçlı kullanılan materyaller: Görsel, işitsel, çoklu ortam sağlayan materyaller. Bu materyallerin öğretim ortamına getirdiği avantajlar. Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler. Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

İşbirlikçi Öğrenme - ÇAPA Öğretim Metodu - Proje Tabanlı Öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bayram, S. (2006). İlköğretimde Materyal Kullanımı; Seçimi ve Geliştirilmesi Morpa Yayınları, İstanbul. http://www.educationalmaterials.com Odabaşı, F. ; Editör (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme; Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Verilen bir öğretim ihtiyacına uygun bir öğretim materyalini ilke ve yöntemleri takip ederek geliştirebilir.
  • Verilen bir öğretim ihtiyacına uygun hangi tür öğretim materyali kullanılacağını seçebilir.
  • Verilen bir öğretim materyalinin tasarımında kullanılan ilke ve yöntemleri tanımlayabilir.
  • Öğretim amaçlı materyalleri sınıflandırır ve her bir sınıfa ait materyallerin avantajlarını ifade edebilir.
  • Öğretim amaçlı kullanılan materyalleri diğer materyallerden ayırabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde Materyal Kullanımının Anlam ve Önemi; Öğretim Teknolojisi ve İletişim Boyutuyla Tasarım
2 Eğitim Teknolojisi ve Öğretmen; Yaşantı Konisi, Eğitim ve Öğretim Ortamları, Yöntemler Teknolojisi
3 Geleneksel Materyal Gruplarının Tanıtımı; Çocuk Hikayeleri, Teypler ve Dil Laboratuvarları...
4 Yeni Teknolojiler; Bilgisayar ve İletişim Teknolojileri, Canlı-Etkileşimli Elektronik Ortamlar, Web Tabanlı...
5 Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı; Literatür Taraması; Araştırma Bulguları
6 Öğretim Materyali Seçim Prosedürü; ID Modelleri ve uygulamalar
7 Problem Çözme Modelleri; Karar Verme Süreçleri; Öğrenci Uygulamaları
8 Vize Haftası
9 Analiz ve Sentez; İlke ve Yöntemler; Öğrenci Uygulamaları
10 Öğretim Materyali Satın Alma; İlke ve Yöntemler; Sanal Uygulamalar
11 Genel Değerlendirme ve Yorumlar
12 Öğretim Materyali Tasarlama ve Geliştirme; İlke ve Yöntemler
13 Öğretim Materyali Geliştirme Projesi; Uygulamalar
14 Öğretim Materyallerinin Ders Ortamında Kullanım Örnekleri; İlke ve Yöntemler
15 Genel Değerlendirme, Uygulama ve yorumlar
16 Çalışma Haftası
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 28 1 28
Ödev ve Hazırlığı 30 1 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5