Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE160 | Öğretimde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | BTAE160 | Öğretimde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim materyali tasarımı sürecinde takip etmesi gereken ilke ve yöntemleri öğrenmesidir.
-
Öğretim amaçlı kullanılan materyaller: Görsel, işitsel, çoklu ortam sağlayan materyaller. Bu materyallerin öğretim ortamına getirdiği avantajlar. Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve kullanmada yararlanılan ilke ve yöntemler. Eğitim materyallerinin etkin tasarımına ve kullanımına yönelik uygulamalar.
İşbirlikçi Öğrenme - ÇAPA Öğretim Metodu - Proje Tabanlı Öğrenme
Yok
Türkçe
Bayram, S. (2006). İlköğretimde Materyal Kullanımı; Seçimi ve Geliştirilmesi Morpa Yayınları, İstanbul. http://www.educationalmaterials.com Odabaşı, F. ; Editör (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme; Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitimde Materyal Kullanımının Anlam ve Önemi; Öğretim Teknolojisi ve İletişim Boyutuyla Tasarım |
2 | Eğitim Teknolojisi ve Öğretmen; Yaşantı Konisi, Eğitim ve Öğretim Ortamları, Yöntemler Teknolojisi |
3 | Geleneksel Materyal Gruplarının Tanıtımı; Çocuk Hikayeleri, Teypler ve Dil Laboratuvarları... |
4 | Yeni Teknolojiler; Bilgisayar ve İletişim Teknolojileri, Canlı-Etkileşimli Elektronik Ortamlar, Web Tabanlı... |
5 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı; Literatür Taraması; Araştırma Bulguları |
6 | Öğretim Materyali Seçim Prosedürü; ID Modelleri ve uygulamalar |
7 | Problem Çözme Modelleri; Karar Verme Süreçleri; Öğrenci Uygulamaları |
8 | Vize Haftası |
9 | Analiz ve Sentez; İlke ve Yöntemler; Öğrenci Uygulamaları |
10 | Öğretim Materyali Satın Alma; İlke ve Yöntemler; Sanal Uygulamalar |
11 | Genel Değerlendirme ve Yorumlar |
12 | Öğretim Materyali Tasarlama ve Geliştirme; İlke ve Yöntemler |
13 | Öğretim Materyali Geliştirme Projesi; Uygulamalar |
14 | Öğretim Materyallerinin Ders Ortamında Kullanım Örnekleri; İlke ve Yöntemler |
15 | Genel Değerlendirme, Uygulama ve yorumlar |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |