Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | MB170 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | MB170 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Öğrenciler, kaynaştırma eğitimiyle ilgili temel kavramları, BEP hazırlama sürecini, öğretimsel düzenlemeleri betimleyebileceklerdir.
-
1) Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını değerlendirmek. 2) Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazmak. 3) BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklamak. 4) Bireysel Öğretim Programı hazırlamak. 5) Kay
Problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, anlatım.
Yok
Türkçe
İlköğretimde Kaynaştırma editör İbrahim H. Diken Pegem Akademi, Kaynaştırma Sınıfı Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler Pearson Çeviri Editör: Mustafa Şahin, Taner Altun Nobel Yayınevi, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Mehmet Özyürek Yayınevi : Kök Yayıncılık Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim Yazar: Pervin Oya Taneri Kevser Baykara Özaydınlık Asu Altunoğlu Mehmet M. Akgündüz Semra Demir Başaran Pervin Oya Taneri Mediha Sarı Buket Turhan Türkan Hasan Atmacaoğlu Nevruz Uğur Nalan Mastar Akduman Pegem A Yayıncılık
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bireysel farklılıklar, Eğitimde bireysel farklılığın önemi kapsayıcı eğitim |
2 | Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve ilgili yasal düzenlemeler |
3 | BEP GİRİŞ (Tanım, Önem) Kaynaştırma öğrencileri |
4 | En az kısıtlayıcı ortam, kaynaştırma kavramları ve kaynaştırmaya yerleştirilen öğrenci için BEP'in önemi |
5 | Uzun dönemli amaç-Kısa dönemli amaç yazımı. Değerlendirme, sınavlarda yapılacak uyarlamalar |
6 | Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler, |
7 | Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama, ders planında uyarlamalar |
10 | Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama, ders planında uyarlamalar |
11 | Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi. |
12 | Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi. |
13 | Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi. |
14 | Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi. |
15 | Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 8 | 4 | 32 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |