Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği MB170 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciler, kaynaştırma eğitimiyle ilgili temel kavramları, BEP hazırlama sürecini, öğretimsel düzenlemeleri betimleyebileceklerdir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1) Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını değerlendirmek. 2) Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazmak. 3) BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklamak. 4) Bireysel Öğretim Programı hazırlamak. 5) Kay

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap, anlatım.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İlköğretimde Kaynaştırma editör İbrahim H. Diken Pegem Akademi, Kaynaştırma Sınıfı Etkili Farklılaştırılmış Öğretim İçin Stratejiler Pearson Çeviri Editör: Mustafa Şahin, Taner Altun Nobel Yayınevi, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Mehmet Özyürek Yayınevi : Kök Yayıncılık Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim Yazar: Pervin Oya Taneri Kevser Baykara Özaydınlık Asu Altunoğlu Mehmet M. Akgündüz Semra Demir Başaran Pervin Oya Taneri Mediha Sarı Buket Turhan Türkan Hasan Atmacaoğlu Nevruz Uğur Nalan Mastar Akduman Pegem A Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını değerlendirebilecektir. 2) Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazabilecektir 3) BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilecektir 4) Bireysel Öğretim Programı ha
  • Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazabilecektir
  • BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilecektir
  • Bireysel Öğretim Programı hazırlar
  • Kaynaştırma öğrencilerine göre hazırladığı ders planında uyarlamalar yapabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bireysel farklılıklar, Eğitimde bireysel farklılığın önemi kapsayıcı eğitim
2 Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve ilgili yasal düzenlemeler
3 BEP GİRİŞ (Tanım, Önem) Kaynaştırma öğrencileri
4 En az kısıtlayıcı ortam, kaynaştırma kavramları ve kaynaştırmaya yerleştirilen öğrenci için BEP'in önemi
5 Uzun dönemli amaç-Kısa dönemli amaç yazımı. Değerlendirme, sınavlarda yapılacak uyarlamalar
6 Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler,
7 Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama, ders planında uyarlamalar
10 Bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama, ders planında uyarlamalar
11 Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi.
12 Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi.
13 Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi.
14 Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi.
15 Öğrencilerin hazırladığı ders planları sunumu ve değerlendirilmesi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 4 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 8 4 32
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 6 4 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 2 4 8
Final ve Hazırlığı 2 4 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5