Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans MBS2069 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz Yüze

Staj Durumu

Hayır

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özyürek, M. (1984). Kavram Öğrenme ve Öğretme Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Kök

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • 1) Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını tanır ve değerlendirir,
  • 2) Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilme,
  • 3) BEP'in hazırlanmasında iş birliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme.
  • Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Bireyselleştirme nedir?
2 Bireyselleştirme, BEP ve Eğitim
3 Değerlendirme Türleri
4 Değerlendirme Türleri
5 Değerlendirme Türleri
6 Değerlendirmede Uyulması Gereken Ölçütler
7 Kaynaştırma Uygulamaları
8 Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme
9 Ara Sınav
10 Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme,
11 Kaynaştırma/ Bütünleştirme İçin Sınıf Ve Okullarda Yapılabilecek Düzenlemeler
12 Öğretimi Uyarlama
13 Öğretimi Uyarlama Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
14 Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
15 Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
16 Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri
17 Genel değerlendime

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 1 1
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5