Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | MBS2069 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | MBS2069 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
-
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
Yüz Yüze
Hayır
Türkçe
Özyürek, M. (1984). Kavram Öğrenme ve Öğretme Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara: Kök
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bireyselleştirme nedir? |
2 | Bireyselleştirme, BEP ve Eğitim |
3 | Değerlendirme Türleri |
4 | Değerlendirme Türleri |
5 | Değerlendirme Türleri |
6 | Değerlendirmede Uyulması Gereken Ölçütler |
7 | Kaynaştırma Uygulamaları |
8 | Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme |
9 | Ara Sınav |
10 | Uzun Dönemli ve Kısa Dönemli Öğretim Amaçları Belirleme, |
11 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme İçin Sınıf Ve Okullarda Yapılabilecek Düzenlemeler |
12 | Öğretimi Uyarlama |
13 | Öğretimi Uyarlama Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri |
14 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri |
15 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri |
16 | Kaynaştırma/ Bütünleştirme Sınıflarında Bireyselleştirme ve Uyarlama Örnekleri |
17 | Genel değerlendime |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |