Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB4001 Öğretmenlik Uygulaması I Zorunlu 7 10,00 2 6

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin y

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders planı inceleme, Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme, Öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, Öğretim yöntemlerinin gözlemlenmesi, Dersin yönetiminin gözlenmesi, Soru sorma tekniklerinin gözlemlenmesi gibi konular tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri,

Staj Durumu

Var

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fakülte Okul İşbirliği-MEB yayınları

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Okulun örgütsel yapısını ve işleyişini tanır
  • Öğretimde kullanılan değişik öğretim yöntemlerini tanımlar ve değerlendirebilir
  • Diğer öğretmenler ve öğrencileri ile profesyonel ilişkiler kurabilir ve sürdürebilir
  • Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir
  • Eğitim ve öğretimle ilgili olarak kendi eylemlerinin özdeğerlendirmesini yapabilir
  • Törenler ile okul ve kulüp çalışma ve yönetim işlerini gözlemleyerek bilgi edinir.
  • Öğretmenlik uygulaması-1 dersini değerlendirebilme
  • Okul-fakülte işbirliğini sağlayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma;
2 Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma;
3 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma;
4 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma;
5 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma;
6 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme;
7 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme;
8 Ara Sınav Haftası
9 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme;
10 öğretim ortamlarını hazırlama,
11 öğretim ortamlarını hazırlama,
12 öğretim ortamlarını hazırlama,
13 sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
14 sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
15 sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
16 sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 10 100
Proje ve Hazırlığı 5 10 50
Ödev ve Hazırlığı 5 5 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 10 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8