Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB180 | Öğretmenlikte Etkili İletişim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | MB180 | Öğretmenlikte Etkili İletişim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Kişinin konuşma aygıtını tam anlamıyla kullanıp, harfleri yutmadan doğru söyleyerek, diyaframdan nefes alma tekniğini öğrenip, sesini monotonluktan kurtararak, doğru vurgu yaparak İstanbul Türkçesiyle konuşmasını sağlamak
-
Düzgün ve etkili konuşma teknikleri, diyafram, vücut dili... Öğretmen adaylarının Türk dili kurallarına uygun konuşma dolayısıyla doğru telaffuz, doğru vurgu ve tonlama hakkında bilgilendirileceği uygulamalı ders. Herhangi bir metni doğru ve etkileyici biçimde okumanın ve anlatmanın işlendiği, ders anlatırken ve ders esnasında bir metin okurken kendilerine gerekli olacak diksiyon kurallarının anlatılacağı ve çeşitli uygulamalarla anlatılanların pekiştirileceği ders.
Soru cevap, uygulama, tartışma, beyin fırtınası
Yok
Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, Kubbealtı Lûgatı, Ötüken Sözlük, Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat Ferit Devellioğlu, Türkiye Türkçesindeki Türkçe Sözcüklerin Köken Bilgisi Sözlüğü Tuncer Gülensoy, Türk Dilinin Etimolojik Sözlüğü İsmet Zeki Eyuboğlu, Sözlerin Soyağacı Sevan Nişanyan, Büyük Yazım Kılavuzu Nijat Özön, Milletlerarası Fonetik İşaretleriyle Konuşma Dilimiz Turgut Erem-Nureddin Sevin, Ses Teknikleri Mustafa Kartal, Sahne Çalışması İçin Monolog ve Diyaloglar Yılmaz Öğüt, Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon Sırrı Er, Duru Türkçe Asım Yıldırım, Türkçeyi Türkçe Konuşmak Akın Önen, Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları Rüştü Erata, Söz ve Diksiyon Sanatı Nüzhet Şenbay, Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu Ülkü Giray, Haluk Şevket-Ayla Algan-Beklan Algan Duygu Eğitimi Ders Notları, Yıldız Kenter ders notları...
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkçenin özellikleri ve aksanı |
2 | Dil, Dudak, Çene Tembelliğini giderme ( Tekerleme) uygulamaları |
3 | Diksiyon-Fonetik , Deşifre, Boğumlanma |
4 | Harflerin çıkış yerleri, harflerin telâffuzu |
5 | Doğru, diyaframdan nefes alma tekniklerini |
6 | Ses nefes kontrolü |
7 | Sesi monotonluktan Kurtarma (Ses Değişimleri ) çalışmaları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dilimize Akıcılık Kazandırma ( Ulama,Çekim Eki ) yolları |
10 | Etkili Konuşma Tekniği ( Göğüs-Kafa Sesi ) |
11 | Etkili Konuşma Tekniği ( Göğüs-Kafa Sesi ) uygulamaları |
12 | İstanbul Türkçesinde daralma |
13 | Duygusal-Akılcı Anlatım |
14 | Duygusal-Akılcı Anlatım uygulamaları |
15 | Tonlama-Vurgu ve Metin Değerlendirmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |