Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İlahiyat Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2010 Ana Müfredat EGT405 Okul Deneyimi Zorunlu 7 7,00 1 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı staj yapılacak okulda gözlem yaparak öğretmenlik uygulaması öncesi okulu yakından tanıyıp ön hazırlık yapmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders içerikleri öğretmen adaylarına on üç farklı gözlem konusu etrafında haftalık gözlem yaptırmaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

konu başlıklı gözlem formu ile rapor tutumak, sunum, raporların haftalık veya dönemlik teslimi, sözlü değerlendirilmesi ve eleştirisi

Staj Durumu

Okul deneyimi öğretmenlik uygulaması öncesi yapılan, öğretmen adayının okuldaki danışman öğretmen ve fakültedeki akadmik danışman eşliğinde, gözlem veya kısmen yarı gözlem biçiminde sürdürülen br uygulamadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Fakülte Okul İşbirliği YÖK DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi: Ankara MEB. Hoşgeldin Öğretmenim, 2010, Ankara. MEB, İlköğretim Programı, 2010, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okulun örgütsel yapısını ve işleyişini tanır
  • Öğretimde kullanılan değişik öğretim yöntemlerini tanımlar ve değerlendirebilir
  • Diğer öğretmenler ve öğrencileri ile profesyonel ilişkiler kurabilir ve sürdürebilir
  • Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir
  • Eğitim ve öğretimle ilgili olarak kendi eylemlerinin özdeğerlendirmesini yapabilir
  • Törenler ile okul ve kulüp çalışma ve yönetim işlerini gözlemleyerek bilgi edinir.
  • Okul deneyimi dersini değerlendirebilir.
  • Okul-fakülte işbirliğini sağlayabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dönem planı, yönerge ve açıklamalar
2 Soru sorma alıştırmaları
3 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü
5 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
6 Ders kitaplarından yararlanma
7 Grup çalışmaları
8 Grup çalışmaları
9 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması
10 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması
11 Değerlendirme ve kayıt tutma
12 Test hazırlama, puanlama, analiz
13 Öğretimde benzetmeden yararlanma
14 Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma
15 Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi
16 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Ödev ve Hazırlığı 4 8 32
Sunum ve Hazırlığı 4 12 48
Seminer ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 4 8 32
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8