Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği MB168 Okul Dışı Öğrenme Ortamları Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tarih dersinde yararlanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tarih öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtılması, okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanılabileceği, okul dışı etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Grup Çalışması, Soru-cevap, Tartışma, Gösteri, Bilgisayar destekli öğretim.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okul dışı öğrenme ortamını tanımlar
  • tarih öğretiminde yararlanılabilecek okul dışı ortamları belirler.
  • tarih öğretiminde okul dışı ortamlardan nasıl yararlanabileceğini betimler
  • tarih dersinden yararlanabileceğini okul dışı ortamları örnekler.
  • Okul dışı öğrenme ortamında kullanılabilecek bir ders planı tasarlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları.
2 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi.
3 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi.
4 Okul dışı ortamlarda öğretim.
5 Okul dışı ortamlarda öğretim.
6 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.).
7 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.).
8 Ara Sınav Haftası
9 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilimmerkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar,bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.).
10 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilimmerkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar,bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.).
11 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilimmerkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar,bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.).
12 Okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi.
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
14 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
15 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6