Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3057 | Okul Öncesi Dönemde Çizgi Gelişimi | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO3057 | Okul Öncesi Dönemde Çizgi Gelişimi | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, 0-8 yaş dönemi çocuklarının yaşlarına, gelişim özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun çizim ve resim yapma aşamalarını incelemektir.
-
Erken çocukluk dönemindeki çocukların yaş, cinsiyet, çevre gibi faktörler açısından ve gelişimsel özelliklerine göre çizgi becerileri; Çocuğun çizgisel gelişim basamaklarını tanıma ve çocuk resimlerini inceleme; Erken çocukluk görsel sanatlar etkinliklerinde yapılan iki ve üç boyutlu sanat malzemeleri, aletleri, yöntem ve teknikleri; Çocuğun değerlendirilmesinde çizim ve resim becerileri; Alan yazında okul öncesi dönemdeki çocukların resim ve çizim becerilerini inceleyen araştırmalar.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası
Yok
Türkçe
Doğru-Yıldırım, S.S., Turcan, A.İ., Aslan, E. ve Doğru, S.(2006). Çocukların resimlerindeki aileyi tanımlama durumlarının değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 223-235. Malchiodi, C.A. (2005). Çocukların Resimlerini Anlamak (Çev: Tülin Yurtbay). 1. Baskı. İstanbul: Epsilon. Paktuna-Keskin, S., (2007). Çocuk Çizimlerindeki Giz: Çöp Çocuk. İstanbul: Boyut Yayınları. San, İ., (1979). Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Thomas, G.V. & Silk, A. M. J. (1990). An Introduction to the Psychology of Children’s Drawings. Hemel Hempstead: Harvester-Wheatsheaf. Uçman, P. (1971). Goodenough-Harris Resim Testi ile bir Türk örneklemi üzerinde bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Psikoloji Bölümü, Ankara. Yalçıntaş-Tarancı, G. ve Darıca, N. (1999). 10-11 yaş grubu özel ve resmi ilköğretim okullarına devam eden kız ve erkek çocukların aile çizimlerinin sosyo-kültürel değişkenler yönünde karşılaştırılması. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1, 1-9. Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle Çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuk resimlerinin incelenmesinde tarihsel gelişim |
2 | Çocuğun çizgisel gelişimi |
3 | Çizgi gelişim aşamaları |
4 | Çocuk resimleri |
5 | Çocuk resimlerine kuramsal bakış |
6 | Çocuk resminin özellikleri |
7 | Çocuk resminde insan çizimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çocuk resminde aile ve aile resmi çizimi |
10 | Görsel sanat materyalleri ve özellikleri |
11 | Çocuğun değerlendirilmesinde resim |
12 | Alan yazında çocuk resimleri ile ilgili araştırmalar |
13 | Çocuk resimlerini inceleme ve tartışma |
14 | Çocuk resimlerini inceleme ve tartışma |
15 | Dersin değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |