Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans OKO3001 Okul Öncesi Eğitim Programı I Zorunlu 5 4,00 1 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve MEB 2013 Programının incelenmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimde program hazırlamanın temel ilkeleri; Okul öncesi eğitim programının kuramsal yapısı, temel ilkeleri ve özellikleri; Okul öncesi eğitim programında gelişimsel kazanımlar ve göstergeler; Aylık plan, bölümleri, hazırlama ilkeleri ve aylık plan hazırlama; Günlük akış, bölümleri, hazırlama ilkeleri ve günlük akış planı hazırlama; Etkinlik planı, bölümleri, hazırlama ilkeleri ve etkinlik planı hazırlama; Aile katılım etkinlikleri ilkeleri ve hazırlama; uyarlama etkinlikleri özellikleri ve hazırlama; Programda değerlendirme; Aylık Plan, günlük akış ve etkinlik planı değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Millî Eğitim Bakanlığı 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okul öncesi eğitimdeki yaklaşımlar nelerdir?
  • Okul öncesi eğitim programı hazırlarken ve uygularken nelere dikkat edilmelidir?
  • Okul öncesi eğitim programındaki unsurlar nelerdir?
  • Ailenin programa katılımı nasıl sağlanır?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde program hazırlama temel ilkeleri ve kuramsal yapısı
2 Okul öncesi eğitim programının kuramsal yapısı, ilkeleri ve özellikleri
3 Okul öncesi eğitim programında gelişimsel kazanım ve göstergeler
4 Aylık plan, bölümleri ve hazırlama ilkeleri
5 Aylık Plan hazırlama
6 Günlük akış, bölümleri ve hazırlama ilkeleri
7 Etkinlik planı, bölümleri ve hazırlama ilkeleri
8 Ara Sınav
9 Etkinlik türleri ve içerikleri
10 Etkinlik tasarım ilkeleri
11 Günlük akış ve etkinlik planı hazırlama
12 Günlük akış ve etkinlik planı hazırlama
13 Aile katılımı etkinlikleri ve uyarlama hazırlama ilkeleri
14 Programda değerlendirme süreci
15 Aylık plan, günlük akış ve etkinlik planı değerlendirme yazımı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 10 30
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 11 11
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 2 7 14
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5