Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO4054 | Okul Öncesinde Sürdürülebilirlik Eğitimi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO4054 | Okul Öncesinde Sürdürülebilirlik Eğitimi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde yerel-küresel bağlantılarla ekonomik, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlilik ilişkilerini inovatif projeler aracılığı ile kurarak sürdürülebilirlik kavramını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
-
Okul öncesi öğretmen adaylarının sürdürülebilirlik kavramına ilişkin kuramsal temelleri edinerek bu kuramsal temellerle projeler geliştirilebildikleri, farklı yöntem ve teknikleri kullandıkları bir derstir.
Düz anlatım, grup çalışması, tartışma, e-poster sunumu, büyük grupta sunum, alan ziyaretleri.
Yok
Türkçe
1. Blatchford-Siraj J. Smith, K. C. ve Samuelsson, I. P. (2014). (Çev. Mehmet Toran) Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim, Hedef Yayıncılık, Ankara. 2. Human Development Report 2020, (2020), United Nations Development Programme, USA. 3. Kamaraj, I. ve YL. Öğrencileri. (2016). Sürdürülebilir Kentler İçin Çocuk Dostu Ortamlar ve Çocuk Katılımı, II. Uluslararası Kent Araştırmaları Kongresi Kitabı Küresel ve Yerel Kentler Arasında (Edit: Şerife Geniş ve Emir Osmanoğlu) İdeal Kent Yayınları-5, Ankara. s. 1157- 1176. 4. Kamaraj, I. Çelik, B. Köken, C. Yağbasan, Ş. (2019). Sürdürülebilir Kentler İçin Yerel Yönetimlerin Çocuklara Yönelik Projelerinde Çocuk Katılımına Yer Verme Durumlarının İncelenmesi: İstanbul İli Örneği. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, Cilt:5, Sayı: 3. s. 295-306. 5. Özdemir, O. (2007), Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: “Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim”, Eğitim ve Bilim, Cilt: 32, Sayı: 145, s. 23-28.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş, dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimi. |
2 | Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma hedefleri (küresel amaçlar). |
3 | Ekonomik, sosyal-ve çevresel sürdürülebilirlik ve inovasyon değeri arasındaki ilişki. |
4 | İklim değişikliği ve tarımda sürdürülebilirlik. |
5 | Sürdürülebilir kalkınma ve doğal kaynaklar. |
6 | Sürdürülebilir ve dayanıklı şehirler oluşturma. |
7 | Birleşmiş Milletler sürdürülebilirlik kalkınma hedefleri ile eğitim arasındaki ilişki. |
8 | Ara sınav |
9 | Sürdürülebilirlik ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar (Birleşmiş Milletler) Habitat Derneği ve Sürdürülebilirlik Adımları Derneği ziyareti. |
10 | Birleşmiş Milletler İnsani Gelişme Raporu 2020. Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi, Müze Gazhane (İklim Müzesi) ve Kadıköy Belediyesi Bahriye Üçok Ekolojik Çocuk Yuvası ziyareti. |
11 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkili eğitim projeleri ve etkinlikleri hazırlama. |
12 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkili eğitim projeleri ve etkinlikleri hazırlama. |
13 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkili eğitim projeleri ve etkinlikleri hazırlama. |
14 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkili eğitim projeleri ve etkinlikleri hazırlama. |
15 | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkili eğitim projeleri ve etkinlikleri hazırlama. |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |