Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO2005 | Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO2005 | Okul Öncesinde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Yaratıcılık kavramından yola çıkarak yaratıcılığa ilişkin ortaya atılmış kuramlar, yaratıcılık ve zekâ ilişkisi, yaratıcılığı ölçen araçlar, yaratıcı süreçler, yaratıcılığı geliştiren ya da engelleyen durumlar ve hem erken çocukluk dönemindeki çocuklara hem de yetişkinlere yönelik yaratıcılığı destekleyen etkinlik örneklerini kapsamaktadır.
-
yaratıcık ve sanat, yaratıcı problem çözme, beyin fırtınası, yönetsel yaratıcılık, yönetsel yaratıcılık, yetişkinler ve çocuklar için yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma
beyin fırtınası, grup çalışması
Yok
Türkçe
Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi (Elif Çelebi Öncü)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dönem Planı Yaratıcılığın Tanımı, Yaratıcılıkla İlgili Kuramlar |
2 | Yaratıcı Düşüncenin Önemi Yaratıcılık ve Zekâ İlişkisi |
3 | Yaratıcı Kişilik Özellikleri Yaratıcılığı Engelleyen Etmenler |
4 | Erken Çocuklukta Yaratıcılığın Gelişimi |
5 | Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Eğitimin Rolü Eğitimcinin Yaratıcılık Konusunda Ulaşmak İsteyeceği Hedefler |
6 | Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Anne-Baba ve Öğretmen Tutumları |
7 | Okulöncesi Çocuklarda Okul Ortamında ve Diğer Ortamlarda Sanatsal Yaratıcılığın Geliştirilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yaratıcılığın Geliştirilmesinde Oyunun Yeri ve Önemi |
10 | Farklı eğitim yaklaşım ve modellerinde yaratıcılık |
11 | Okul öncesi eğitimde kullanmak amaçlı, yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma. Scamper tekniği ile beyin fırtınası teknikleri ile ilgili uygulamalar |
12 | Beyin fırtınası ve önemi, problem çözme |
13 | Okul öncesi eğitimde kullanmak amaçlı, yaratıcılığı geliştirici etkinlikler oluşturma. Düşle ve çiz çalışmaları, resim tamamlama çalışmaları |
14 | Etkinlik Uygulamaları |
15 | Etkinlik Uygulamaları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |