Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Ana Müfredat | HSH7006 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019 - Ana Müfredat | HSH7006 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Okul sağlığı hemşireliği ile ilgili ileri bilgi, tutum ve beceri kazandırmak.
-
Bu ders Okul sağlığı hemşireliğinin tarihçesi, rol ve işlevleri, uygulama standartları, uygulama teorileri, modelleri; okulda sağlığı geliştirme ve hastalıkları önleme; okul çocuğu ve adölesanda riskli durumlar, akut, kronik sorunlar ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay
Var
Türkçe
• Gözüm S (Ed) (2016) Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Vize Yayıncılık, Ankara, ISBN:978-605-9278-05-08. • Stanhope, M., & Lancaster, J. (2013). Public Health Nursing-Revised Reprint: Population-Centered Health Care in the Community. Elsevier Health Sci. • Allender, J., Rector, C., & Warner, K. (2013). Community & Public Health Nursing: Promoting the Public’s Health. Lippincott Williams & Wilkins • Linsley, P., Kane, R., & Owen, S. (Eds.). (2011). Nursing for public health: promotion, principles and practice. Oxford University Press • Maurer, F. A., & Smith, C. M. (2012). Community/public health nursing practice: Health for families and populations. Elsevier Health Sciences
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okul sağlığı hemşireliğinin tarihçesi |
2 | Okul hemşireliği uygulama teorileri ve modelleri |
3 | Uygulama standartları: Nedir ve nasıl kullanılır? |
4 | Okul hemşiresinin rolleri ve işlevleri |
5 | Okul öncesi, Okul çağı çocuğu ve Ergenlerin özellikleri |
6 | Okulda sağlığı geliştirme ve hastalıkları önleme |
7 | Okul çocuklarının epizodik hastalıkları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kronik Sorunu Olan Çocuklar |
10 | Okul çocuklarının kronik durumları (Alerji, Astım) |
11 | Okul çocuklarının kronik durumları (Diyabet, Kilolu çocuklar) |
12 | Hiperaktivite, dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü |
13 | Çocuk ve adölesanlarda davranış sorunları ve yönetim |
14 | Yüksek Riskli Davranışlar |
15 | Okulda şiddet |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |