Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP2003 | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Lisans | RP2003 | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin genel amacı öğrencilerin Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerinin tarihsel gelişimi, ilkeleri, PDR modelleri ve yaklaşımları, ana müdahaleleri ve okul psikolojik danışmanının rol ve görevleri hakkında bilgi ve temel düzeyde becer
-
Genel kavramlar ve psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, Psikolojik danışmanın kişisel ve mesleki yönleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlikte başlıca hizmet türleri, Psikolojik danışma süreci, Psikolojik danışma alanları, Psikolojik danışmanın etik
anlatım-sunum-soru cevap
yok
Türkçe
Yeşilyaprak, B. (2013). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Ankara: Nobel Yayınları Deniz, M. E., & Erözkan. A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ankara: Maya Akademi Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma: Kapsamlı Bir Meslek, Ankara:
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa giriş |
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta temel kavramlar |
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihsel gelişimi |
4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleri |
5 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleri |
6 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleri |
7 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleri |
8 | vize sınavı |
9 | Eğitsel rehberlik |
10 | Mesleki Rehberlik |
11 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları |
12 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma |
13 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Değerlendirme |
14 | bireyi tanıma teknikleri I |
15 | bireyi tanıma teknikleri II |
16 | genel değerlendirme |
17 | final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||
ÖÇ5 |