Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği MB401 Okullarda Rehberlik Zorunlu 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

"Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. "

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım,Tartışma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik (SÜLEYMAN Doğan) AYDIN, Oktay. Ders Notları, 2008. Can, Gürhan (Ed.) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2008. Yeşilyaprak, Binnur. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008. Kepçeoğlu, Muharrem. Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Alkım Yayınları, İstanbul, 1999. Kuzgun, Yıldız. Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 1999. Bakırcıoğlu, Rasim. İlköğretim, Ortaöğretim ve Yüksek Öğretimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Anı Yayınları, Ankara, 2000.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak
  • rehberlik modellerini açıklamak
  • Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak
  • psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak
  • psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek
  • bireyi tanıma tekniklerini bilmek
  • psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak
  • Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Rehberlik Kavramının Analizi
2 Rehberliğin Okul Örgütündeki Yeri
3 Rehberlik Hizmetinin Tarihçesi
4 Rehberliği Gerekli Kılan Nedenler
5 Rehberliğin Dayandığı Temeller
6 Rehberliğin Sınırlılıkları
7 Rehberliğin İlkeleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Rehberlik Modelleri
10 Rehberliğin Türleri
11 Rehberliğin Hizmet Alanları
12 Bireyi Tanıma Teknikleri
13 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri Yönetmeliği
14 Sınıf Rehberlik Programı
15 Ders Çalışma Haftası
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 12 24
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 5 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 10 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8