Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık MB415 Okullarda RPD Uygulamaları II Zorunlu 8 10,00 2 6

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu Dersin Amacı; okul psikolojik danışmanının ve öğretim elemanının gözetimi altında, okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin faaliyetlerinin düzenlenmesine ve uygulanmasına ilişkin çalışmalar planlamak ve yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum

Staj Durumu

Var

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Güven, M. (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Anı Yayıncılık: Ankara. Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları. Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: I ve II. Ankara: Pegem Yayınları. Gazioğlu, E. İ. ve İlgar, Ş. M. (Ed.) (2017). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları. Kuzgun, Y. (Editör) (2014). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

---

Öğrenme Çıktıları

  • Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin örgütleniş biçimini kavrar
  • Çeşitli eğitim kademelerinde verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanır
  • Eğitsel gelişim alanına uygun hizmetleri planlar ve yürütür
  • Mesleki gelişim alanına uygun hizmetleri planlar ve yürütür
  • Kişisel-sosyal gelişim alanına uygun hizmetleri planlar ve yürütür

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Tanıtımı, Uygulamalara ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2 Dersin Tanıtımı, Uygulamalara ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
3 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
4 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
5 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
6 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
7 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
8 Ara Sınav
9 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
10 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
11 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
12 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
13 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
14 Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
15 Genel Değerlendirme
16 Ders çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 2 28 56
Uygulama Ders Saati 6 24 144

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5