Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO4054 Okuma Anlama ve Anlatım Becerileri Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; okuma öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama soruları hazırlayabilmesini sağlamak; okuma becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; okuma öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama soruları hazırlayabilmesini sağlamak; okuma becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Türkçe

Staj Durumu

Hayır

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yay., Ankara, 2002 . 2. Mustafa Cemiloğlu, İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Aktüel 2004. 3. Richard Bamberger, Okuma Alışkanlığını Geliştirme, Kültür Bak.Yay. 1991. 4. Emin Özdemir, Eleştirel Okuma, Bilgi Yay. 2000.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Okumanın tanımı ve ilkelerini öğrenme.;
  • Okuma süreci için okuma alışkanlığı ve sevgisinin kazandırılmasının önemini bilme ve bunu kazandırma yolları hakkında bilgi sahibi olma.;
  • Okuma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme becerisini edinme.;
  • Okuma öğretiminin Türkçe derslerinde nasıl yürütüleceğini sınıf içi uygulama çalışmalarında gösterme. ;
  • Kendi okuma tutum ve becerilerini değerlendirme ve geliştirme. ;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin amacı, işleniş yöntemi, kaynakları hakkında bilgi
2 Okumanın tanımı ve ilkeleri
3 Metinle Ilgili Soruların Hazırlanması Ve Değerlendirilmesi, Metnin Çeşitli Yönlerden Incelenmesi
4 Okuma eğitiminde etkili olan faktörler
5 Okumanın Unsurları: Okumanın Fiziksel ve Zihinsel Unsurları
6 Okuma Yaklaşımları: Bütünleştirici Okuma Yaklaşımı, Çözümleyici Okuma Yaklaşımı, Etkileşimsel Okuma Yaklaşımı.
7 Metinlerarasılık Ve Anlam Kurma
8 Okuma Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler; Metinlerde Okunabilirlik
9 Türkçe İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programında Okuma Eğitimi
10 Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler
11 Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler
12 Metin Türleri ve Okuma: Bilgilendirici Ve Öyküleyici Metin
13 Metin Türleri ve Okuma: Şiir
14 Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler
15 Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler
16 Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler
17 Değerlendirme

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 6 84
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 0 0
Teorik Ders Saati 0 1 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5