Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO4054 | Okuma Anlama ve Anlatım Becerileri | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO4054 | Okuma Anlama ve Anlatım Becerileri | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; okuma öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama soruları hazırlayabilmesini sağlamak; okuma becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.
-
Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; okuma öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama soruları hazırlayabilmesini sağlamak; okuma becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.
Türkçe
Hayır
Türkçe
1. Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yay., Ankara, 2002 . 2. Mustafa Cemiloğlu, İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Aktüel 2004. 3. Richard Bamberger, Okuma Alışkanlığını Geliştirme, Kültür Bak.Yay. 1991. 4. Emin Özdemir, Eleştirel Okuma, Bilgi Yay. 2000.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı, işleniş yöntemi, kaynakları hakkında bilgi |
2 | Okumanın tanımı ve ilkeleri |
3 | Metinle Ilgili Soruların Hazırlanması Ve Değerlendirilmesi, Metnin Çeşitli Yönlerden Incelenmesi |
4 | Okuma eğitiminde etkili olan faktörler |
5 | Okumanın Unsurları: Okumanın Fiziksel ve Zihinsel Unsurları |
6 | Okuma Yaklaşımları: Bütünleştirici Okuma Yaklaşımı, Çözümleyici Okuma Yaklaşımı, Etkileşimsel Okuma Yaklaşımı. |
7 | Metinlerarasılık Ve Anlam Kurma |
8 | Okuma Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler; Metinlerde Okunabilirlik |
9 | Türkçe İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programında Okuma Eğitimi |
10 | Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler |
11 | Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler |
12 | Metin Türleri ve Okuma: Bilgilendirici Ve Öyküleyici Metin |
13 | Metin Türleri ve Okuma: Şiir |
14 | Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler |
15 | Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler |
16 | Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler |
17 | Değerlendirme |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 1 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |