Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO1005 | Okuma Becerileri I | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Almanca Öğretmenliği | YDAO1005 | Okuma Becerileri I | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırtedilebilmesi amaçlanmaktadır.
-
Bu derste masal, efsane, fabl, parabel gibi edebi türlerin nitelikleri ve edebiyattaki yeri; türlere yönelikçözümleme yöntemleri ile metinlerin incelenmesi ele alınmaktadır.
Bu derste analiz, tartışma, bireysel ve Grup Çalışması yapılmaktadır.
yok
Türkçe
Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg. Neis, Edgar(1988). İnterprtationen von 66 Balladen, Moritaten und Chansons. Analysen und Kommentare. Bange Verlag Nürnberg / Sembritzki(1985). Kleine Literarische Formen. Ferdinand Schöningh: Paderborn.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Edebi türlerden Masal'ın özellikleri; Masallardan seçmeler; Grimm: Der Fischer und seine Frau |
2 | Grimm: Rumpelstilzchen, Dornröschen, Frau Holle |
3 | Edebi türlerden Efsane'nin (Sage) özellikleri; Grimm: Die Kinder zu Hameln |
4 | Grimm: Popiels Untergang, Binger Mäuseturm |
5 | Edebi türlerden Fabl'ın özellikleri; Aesop: Löwe, Esel und Fuchs; Martin Luther: Die Teilung der Beute |
6 | Aesop: Wolf und Lamm; Lessing: Der Wolf und das Schaf; Helmut Arntzen: Wolf und Lamm; Lessing: der Wolf auf dem Todbette; |
7 | Wilhelm Busch: Bewaffneter Friede; Wolfdietrich Schnurre: Immer die Falschen; Politik: Frederik Hetmann: Schwester Gans und Bruder Fuchs |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Edebi türlerden Parabel'in özellikleri; Bertolt Brecht: Freundschaftsdienste; Johann Peter Hebel: Seltsamer Spazierritt |
10 | Arthur Schopenhauer: Die Stachelschweine; Berolt Brecht: Der Hilflose Knabe |
11 | Franz Kafka: Kleine Fabel; Der Schlag ans Hoftor |
12 | Franz Kafka: Auf der Galerie |
13 | Edebi türlerden Balad'ın özellikleri; Goethe: Der Erlkönig; Heidenröslein; Der König in Tuhle |
14 | Friedrich Schiller: Der Ring des Polykrates |
15 | Friedrich Hebbel Der Heideknabe |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |