Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2016- Hemşirelik Doktora HEM8122 Ölçek Geliştirme Teknikleri Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere çok maddeli ölçeklerin geliştirilmesi, doğrulanmasının temelinde yatan ilke ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, ölçek geliştirilmesi, kullanımı, değerlendirilmesi ve yorumlanması ile ilgili ilke ve uygulamalara genel bir bakış sunacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bilgisayar uygulaması,

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Kazım Özdamar, Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. 1. Baskı Nisan Kitap Evi, 2016. Ankara 2. Rabert F. Devellis. Çeviren Derya Çakıcı Eser: Çeviri Editörü: Tarık Totan. Ölçek Geliştirme, Kuram ve Uygulamalar. Nobel Akademik Yayıncılık. 3. Baskı 2017. ISBN:9786051339375 3. Adnan Erkuş, Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme-I,Temel Kavramlar ve İşlemler. Pegam Yayıncılık. 3. Baskı, 2016 Ankara. ISBN: 9786053643111 4. Erkuş A. ( 2007) Ölcek Geliştirme ve Uyarlama Calışmalarında Karşılaşılan Sorunlar. Turk Psikoloji Bulteni, 13, (40): 17-25.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçek geliştirme ve uyarlama kavramlarını bilir ve ikisinin arasındaki farkı açıklayabilir
  • Ölçek çeşitlerini ve kullanım alanlarını bilir
  • Ölçek geliştirme basamaklarını sıralar
  • Ölçeğin geçerlik analizlerinin neler olduğunu ve nasıl yapıldığını bilir
  • Ölçeğin güvenirlilk analizlerinin neler olduğunu ve nasıl yapıldığını bilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Final exam
2 Study week
3 Scale development article criticism
4 Computur Practice
5 Tests of Validity; Criterion Validity, Construct Validity,
6 Tests of Reliability; Cronbach’s Alpha, Test–Retest Reliability
7 The third stage; Tests of dimensionality /exploratory /Confirmatory Factor Analysis, Measurement Invariance, Scoring Scale Items
8 The third stage; Tests of dimensionality /exploratory /Confirmatory Factor Analysis, Measurement Invariance, Scoring Scale Items
9 The second stage, (3) pretesting of developed substances, (4) scale, adequate sampling application (5) item reduction (6) removal of hidden factors.
10 Midterm(s)
11 The second stage, (3) pretesting of developed substances, (4) scale, adequate sampling application (5) item reduction (6) removal of hidden factors.
12 Developing scale items; (1) Determining the domain of items, (2) Content validity, Evaluation by Experts, Evaluation by Target Population
13 Developing scale items; (1) Determining the domain of items, (2) Content validity, Evaluation by Experts, Evaluation by Target Population
14 Scale development stages; 1. Developing scale items, 2.Scale development, 3.Scale evaluation
15 Scale development and adaptation concepts / process
16 Scale types and features
17 Introduction to the course, measurement and evaluation, Measuring tools and ratings

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Ödev ve Hazırlığı 14 3 42
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Rapor ve Hazırlığı 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 1 16 16
Final ve Hazırlığı 1 16 16

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi