Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8122 | Ölçek Geliştirme Teknikleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2016- Hemşirelik Doktora | HEM8122 | Ölçek Geliştirme Teknikleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu ders öğrencilere çok maddeli ölçeklerin geliştirilmesi, doğrulanmasının temelinde yatan ilke ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır.
-
Ders, ölçek geliştirilmesi, kullanımı, değerlendirilmesi ve yorumlanması ile ilgili ilke ve uygulamalara genel bir bakış sunacaktır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, bilgisayar uygulaması,
yok
Türkçe
1. Kazım Özdamar, Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. 1. Baskı Nisan Kitap Evi, 2016. Ankara 2. Rabert F. Devellis. Çeviren Derya Çakıcı Eser: Çeviri Editörü: Tarık Totan. Ölçek Geliştirme, Kuram ve Uygulamalar. Nobel Akademik Yayıncılık. 3. Baskı 2017. ISBN:9786051339375 3. Adnan Erkuş, Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme-I,Temel Kavramlar ve İşlemler. Pegam Yayıncılık. 3. Baskı, 2016 Ankara. ISBN: 9786053643111 4. Erkuş A. ( 2007) Ölcek Geliştirme ve Uyarlama Calışmalarında Karşılaşılan Sorunlar. Turk Psikoloji Bulteni, 13, (40): 17-25.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Final exam |
2 | Study week |
3 | Scale development article criticism |
4 | Computur Practice |
5 | Tests of Validity; Criterion Validity, Construct Validity, |
6 | Tests of Reliability; Cronbach’s Alpha, Test–Retest Reliability |
7 | The third stage; Tests of dimensionality /exploratory /Confirmatory Factor Analysis, Measurement Invariance, Scoring Scale Items |
8 | The third stage; Tests of dimensionality /exploratory /Confirmatory Factor Analysis, Measurement Invariance, Scoring Scale Items |
9 | The second stage, (3) pretesting of developed substances, (4) scale, adequate sampling application (5) item reduction (6) removal of hidden factors. |
10 | Midterm(s) |
11 | The second stage, (3) pretesting of developed substances, (4) scale, adequate sampling application (5) item reduction (6) removal of hidden factors. |
12 | Developing scale items; (1) Determining the domain of items, (2) Content validity, Evaluation by Experts, Evaluation by Target Population |
13 | Developing scale items; (1) Determining the domain of items, (2) Content validity, Evaluation by Experts, Evaluation by Target Population |
14 | Scale development stages; 1. Developing scale items, 2.Scale development, 3.Scale evaluation |
15 | Scale development and adaptation concepts / process |
16 | Scale types and features |
17 | Introduction to the course, measurement and evaluation, Measuring tools and ratings |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |