Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | HE8015 | Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Teknikleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat - 2022 | HE8015 | Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Teknikleri | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu ders öğrencilere çok maddeli ölçeklerin geliştirilmesi, doğrulanmasının temelinde yatan ilke ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır.
-
Ölçme ve değerlendirme, ölçüm araçları ve derecelendirme, Ölçek çeşitleri ve özellikleri, Ölçek gelişrieme ve uyarlama kavramları /süreci, Ölçek geliştirme aşamaları; 1.Ölçek maddelerini geliştirme, 2.Ölçek Geliştirme, 3.Ölçeği değerlendirme, Ölçek maddel
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, ödev.
Yok
Türkçe
1. Kazım Özdamar, Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. 1. Baskı Nisan Kitap Evi, 2016. Ankara. 2. Rabert F. Devellis. Çeviren Derya Çakıcı Eser: Çeviri Editörü: Tarık Totan. Ölçek Geliştirme, Kuram ve Uygulamalar. Nobel Akademik Yayıncı
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş, ölçme ve değerlendirme, ölçüm araçları ve derecelendirme |
2 | Ölçek çeşitleri ve özellikleri |
3 | Ölçek gelişrieme ve uyarlama kavramları /süreci |
4 | Ölçek geliştirme aşamaları; 1.Ölçek maddelerini geliştirme, 2.Ölçek Geliştirme, 3.Ölçeği değerlendirme |
5 | Ölçek maddelerini geliştirme;(1) maddelerin alanlarının belirleme,(2)Maddelerin içerik geçerliliği, uzman görüşü alma, Hedef Kitleye Göre Değerlendirme |
6 | Ölçek maddelerini geliştirme;(1) maddelerin alanlarının belirleme,(2)Maddelerin içerik geçerliliği, uzman görüşü alma, Hedef Kitleye Göre Değerlendirme |
7 | İkinci aşama, (3) geliştirilen maddelerin ön testi, (4) ölçeğin yeterli örnekleme uygulanması (5) madde azaltılması (6) gizli faktörlerin çıkarılması. |
8 | Arasınav |
9 | İkinci aşama, (3) geliştirilen maddelerin ön testi, (4) ölçeğin yeterli örnekleme uygulanması (5) madde azaltılması (6) gizli faktörlerin çıkarılması. |
10 | Üçüncü aşama; Boyutsallık keşfi / Doğrulayıcı Faktör Analizi, Ölçüm Değişmezliği, Ölçek maddelerinin puanlanması |
11 | Üçüncü aşama; Boyutsallık keşfi / Doğrulayıcı Faktör Analizi, Ölçüm Değişmezliği, Ölçek maddelerinin puanlanması |
12 | Güvenilirlik Testleri; Cronbach’ın Alfa, Test-Tekrar Test Güvenilirliği |
13 | Geçerlilik Testleri; Ölçüt Geçerliliği, Yapı Geçerliliği, |
14 | Bilgisayar uygulaması |
15 | Ölçek geliştirme makalesinin kritik edilmesi |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 17 | 1 | 17 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 0,5 | 1,5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 1 | 1,5 | 1,5 |
Sunum ve Hazırlığı | 17 | 2 | 34 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 3,5 | 10,5 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 17 | 4 | 68 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |