Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Hemşirelik Esasları

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat - 2022 HE8015 Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Teknikleri Seçmeli 1 7,50 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere çok maddeli ölçeklerin geliştirilmesi, doğrulanmasının temelinde yatan ilke ve teknikleri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ölçme ve değerlendirme, ölçüm araçları ve derecelendirme, Ölçek çeşitleri ve özellikleri, Ölçek gelişrieme ve uyarlama kavramları /süreci, Ölçek geliştirme aşamaları; 1.Ölçek maddelerini geliştirme, 2.Ölçek Geliştirme, 3.Ölçeği değerlendirme, Ölçek maddel

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, ödev.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Kazım Özdamar, Ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. 1. Baskı Nisan Kitap Evi, 2016. Ankara. 2. Rabert F. Devellis. Çeviren Derya Çakıcı Eser: Çeviri Editörü: Tarık Totan. Ölçek Geliştirme, Kuram ve Uygulamalar. Nobel Akademik Yayıncı

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçek geliştirme ve uyarlama kavramlarını bilir ve ikisinin arasındaki farkı açıklayabilir
  • Ölçek çeşitlerini ve kullanım alanlarını bilir
  • Ölçek geliştirme basamaklarını sıralar
  • Ölçek madde havuzu oluşturmayı, ve kapsam geçerliği yapmayı bilir
  • Ölçeğin geçerlik analizlerinin neler olduğunu ve nasıl yapıldığını bilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş, ölçme ve değerlendirme, ölçüm araçları ve derecelendirme
2 Ölçek çeşitleri ve özellikleri
3 Ölçek gelişrieme ve uyarlama kavramları /süreci
4 Ölçek geliştirme aşamaları; 1.Ölçek maddelerini geliştirme, 2.Ölçek Geliştirme, 3.Ölçeği değerlendirme
5 Ölçek maddelerini geliştirme;(1) maddelerin alanlarının belirleme,(2)Maddelerin içerik geçerliliği, uzman görüşü alma, Hedef Kitleye Göre Değerlendirme
6 Ölçek maddelerini geliştirme;(1) maddelerin alanlarının belirleme,(2)Maddelerin içerik geçerliliği, uzman görüşü alma, Hedef Kitleye Göre Değerlendirme
7 İkinci aşama, (3) geliştirilen maddelerin ön testi, (4) ölçeğin yeterli örnekleme uygulanması (5) madde azaltılması (6) gizli faktörlerin çıkarılması.
8 Arasınav
9 İkinci aşama, (3) geliştirilen maddelerin ön testi, (4) ölçeğin yeterli örnekleme uygulanması (5) madde azaltılması (6) gizli faktörlerin çıkarılması.
10 Üçüncü aşama; Boyutsallık keşfi / Doğrulayıcı Faktör Analizi, Ölçüm Değişmezliği, Ölçek maddelerinin puanlanması
11 Üçüncü aşama; Boyutsallık keşfi / Doğrulayıcı Faktör Analizi, Ölçüm Değişmezliği, Ölçek maddelerinin puanlanması
12 Güvenilirlik Testleri; Cronbach’ın Alfa, Test-Tekrar Test Güvenilirliği
13 Geçerlilik Testleri; Ölçüt Geçerliliği, Yapı Geçerliliği,
14 Bilgisayar uygulaması
15 Ölçek geliştirme makalesinin kritik edilmesi
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 17 1 17
Proje ve Hazırlığı 2 5 10
Ödev ve Hazırlığı 3 0,5 1,5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 1 1,5 1,5
Sunum ve Hazırlığı 17 2 34
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 3,5 10,5
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 17 17
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 17 4 68
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5