Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | EGT8076 | Ölçek Geliştirme | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017- Kimya Öğretmenliği | EGT8076 | Ölçek Geliştirme | Seçmeli | 1 | 7,50 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitimde kullanılmak üzere geçerli ve güvenilir ölçme araçları geliştirme sürecini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle öğretmektir. Adayların geçerlilik, güvenirlik, madde analizi ve faktör analizi gibi temel kavramları öğrenerek nitelikli ölçekler geliştirme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
-
Bu derste ölçek geliştirme sürecinin tüm aşamaları ele alınır. Kuramsal çerçeve oluşturma, madde yazımı, uzman görüşü alma, pilot uygulama, madde analizi, güvenirlik ve geçerlilik hesaplamaları, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi gibi konular teorik ve uygulamalı olarak işlenir. İlgili istatistiksel yazılımlar (SPSS, JAMOVI vb.) kullanılarak uygulamalar yapılır.
Ders anlatımı, uygulamalı analiz çalışmaları, grup tartışmaları, bireysel proje hazırlama, SPSS ve/veya JAMOVI kullanımı.
Yok
Türkçe
Tavşancıl, E. (2022). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (7. baskı). Nobel Yayıncılık.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ölçek geliştirmeye giriş ve temel kavramlar |
2 | Kuramsal çerçeve ve amaç belirleme |
3 | Madde yazımı ilkeleri |
4 | Uzman görüşü alma ve kapsam geçerliği |
5 | Ön test uygulaması ve veri toplama |
6 | Madde analizi (madde-toplam korelasyonu, ayırt edicilik) |
7 | Güvenirlik analizleri (Cronbach Alfa, test-tekrar test vb.) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Açımlayıcı faktör analizine giriş (AFA) |
10 | AFA uygulamaları ve yorumlanması |
11 | Doğrulayıcı faktör analizine giriş (DFA) |
12 | DFA uygulamaları ve raporlanması |
13 | Ölçeğin geçerlilik türleri ve kapsamlı değerlendirme |
14 | Ölçek geliştirme projelerinde etik ve açık bilim ilkeleri |
15 | Öğrenci proje sunumları ve değerlendirmeler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 13,5 | 3 | 40,5 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |