Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans EGT250 Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baykul,Y. (2000) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM yayınları. Büyüköztürk, Ş.; Çakmak-Kılıç,E.; Akgün,Ö.E.; Karadeniz,Ş.; Demirel,F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Köklü, N.; Büyüköztürk,Ş.; Bökeoğlu-Çokluk, Ö. (2007). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. 2. Baskı. Ankara:PegemA Yayıncılık. Özçelik, D. A. (1989) 2. Baskı. Test hazırlama kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları No.5. Tekin, Halil (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemine hakim olma
  • Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilme
  • Ölçme sonuçlarında bulunması gereken niteliklere hakim olma
  • Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarına hakim olma
  • Madde ve test istatistiklerini hesaplama ve yorumlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders ve program , ders gerekleri, sınav hakkında bilgi
2 Bilim tanımı, hedefleri ve ölçme ilişkisi
3 Ölçme ve eğitim ilişkisi
4 Temel kavramlar (evren,örneklem, değişken ,bağımlı değişken, bağımsız değişken, sürekli ve süreksiz değişken)
5 Ölçme ve değerlendirme tanımları, türleri ve özellikleri
6 Ölçme aracında bulunması gerekli nitelikler
7 Güvenirliği etkileyen faktörler,Geçerlilik,geçerlilik türleri
8 Ara sınav(vize)
9 Eğitimde kullanılan ölçme araçları
10 Yazılı, sözlü, çoktan seçmeli, doğru-yanlış sınavların özellikleri
11 Madde istatistiklerinin hesaplanması ve yorumu
12 Test puanlarının hesaplaması, yorumu
13 Test puanlarının hesaplaması, yorumu
14 Alternatif değerlendirme
15 Alternatif değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yıl sonu sınavı (final)

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 4 32
Arasınav ve Hazırlığı 6 3 18
Final ve Hazırlığı 6 3 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5