Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği - Lisans EGT250 Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 5 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Baykul,Y. (2000) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM yayınları. Büyüköztürk, Ş.; Çakmak-Kılıç,E.; Akgün,Ö.E.; Karadeniz,Ş.; Demirel,F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Köklü, N.; Büyüköztürk,Ş.; Bökeoğlu-Çokluk, Ö. (2007). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. 2. Baskı. Ankara:PegemA Yayıncılık. Özçelik, D. A. (1989) 2. Baskı. Test hazırlama kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları No.5. Tekin, Halil (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemine hakim olma
  • Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilme
  • Ölçme sonuçlarında bulunması gereken niteliklere hakim olma
  • Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarına hakim olma
  • Madde ve test istatistiklerini hesaplama ve yorumlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık)
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler)
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme)
8 ara sınav
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
12 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
13 Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme
14 Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
15 Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Dönem Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Proje ve Hazırlığı 1 15 15
Ödev ve Hazırlığı 1 15 15
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Araştırma ve Hazırlığı 1 15 15
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5