Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat -2010 | EGT250 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Ana Müfredat -2010 | EGT250 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 5 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.
-
Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri
Anlatım, tartışma
Yok
Türkçe
Baykul,Y. (2000) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM yayınları. Büyüköztürk, Ş.; Çakmak-Kılıç,E.; Akgün,Ö.E.; Karadeniz,Ş.; Demirel,F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Köklü, N.; Büyüköztürk,Ş.; Bökeoğlu-Çokluk, Ö. (2007). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. 2. Baskı. Ankara:PegemA Yayıncılık. Özçelik, D. A. (1989) 2. Baskı. Test hazırlama kılavuzu. Ankara: ÖSYM Yayınları No.5. Tekin, Halil (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar |
3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) |
4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme) |
8 | ara sınav |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (araştırma kağıtları, araştırma projeleri |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) |
12 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler |
13 | Öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme |
14 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme |
15 | Alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Dönem Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |