Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans EGT450 Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 7 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru-cevap, bilgisayarlı öğretim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. James Popham, Pearson, 2005 Eğitimde Ölçme ve Değerlemdirme Anı yayınları isbn: 975-6376-83

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemine hakim olma
  • Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilme
  • Ölçme sonuçlarında bulunması gereken niteliklere hakim olma
  • Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarına hakim olma
  • Madde ve test istatistiklerini hesaplama ve yorumlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders içeriğinin anlatılması ve Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin tarihi
2 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Rolü Süreç (Formative) değerlendirmesi
3 Ölçmede kullanılan istatistiksel kavramların incelenmesi ve Normal Dağılım Dönem projesinin verilmesi
4 Test skorlarının istatistiksel modellerine bir bakış (Klasik Test Teorisi) Bilgi tipleri ve anlama hedefleri
5 Karşılaştırmalı (Norm-referenced) ölçme, doğrusal transformasyon,Kritere göre (Criterion-referenced) ölçme
6 Klasik Güvenilirlik Teorisinin derinlemesine tartışılması, ölçmenin standard hatası ve taban puan belirleme
7 analiz
8 Ara Sınavı
9 Geçerlilik modellerinin tartışılması
10 Ölçme metotları ve değerlendirme yöntemleri
11 Yazılı sınav soruları hazırlama ve çeşitli bilişsel seviyelerde ölçme aracı geliştirme
12 Sözlü sınavlar ve kavram haritalarının tartışılması
13 Performans değerlendirmesi
14 Ölçme ve değerlendirmede Portfolyo kullanılması Notlandırma ve öğrenci performansını rapor etme
15 Proje yönetimi ve değerlendirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 16 1 16
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 8 1 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 8 2 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 6 1 6
Final ve Hazırlığı 10 2 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8