Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | EGT450 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Biyoloji Öğretmenliği - Lisans | EGT450 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 8 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.
-
Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri
Soru-cevap, bilgisayarlı öğretim
Yok
Türkçe
Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. James Popham, Pearson, 2005 Eğitimde Ölçme ve Değerlemdirme Anı yayınları isbn: 975-6376-83
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin tarihi |
2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Rolü Süreç (Formative) değerlendirmesi |
3 | Ölçmede kullanılan istatistiksel kavramların incelenmesi ve Normal Dağılım Dönem projesinin verilmesi |
4 | Test skorlarının istatistiksel modellerine bir bakış (Klasik Test Teorisi) Bilgi tipleri ve anlama hedefleri |
5 | Karşılaştırmalı (Norm-referenced) ölçme, doğrusal transformasyon,Kritere göre (Criterion-referenced) ölçme |
6 | Klasik Güvenilirlik Teorisinin derinlemesine tartışılması, ölçmenin standard hatası ve taban puan belirleme |
7 | Madde analizi, tahmin etme, zorluk derecesi, maddenin ayırt ediciliği ve çeldiricilerin analizi |
8 | Ara Sınavı |
9 | Geçerlilik modellerinin tartışılması |
10 | Ölçme metotları ve değerlendirme yöntemleri |
11 | Yazılı sınav soruları hazırlama ve çeşitli bilişsel seviyelerde ölçme aracı geliştirme |
12 | Sözlü sınavlar ve kavram haritalarının tartışılması |
13 | Performans değerlendirmesi ve Laboratuvarda değerlendirme |
14 | Ölçme ve değerlendirmede Portfolyo kullanılması Notlandırma ve öğrenci performansını rapor etme |
15 | Proje yönetimi ve değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 16 | 1 | 16 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Sunum ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Arasınav ve Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 |