Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fizik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizik Öğretmenliği - Lisans EGT450 Ölçme ve Değerlendirme Zorunlu 8 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili temel kavramlara, ölçme sonuçlarından elde edilen sonuçların Geçerliği ve Güvenirliği konularına, Ölçme Araçları ile ilgili temel bilgilere ve Madde ve Test İstatistiklerine hakim olmaları beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Değişken ve Türleri Ölçek Düzeyleri Ölçme ve Türleri Değerlendirme ve Türleri Ölçme Sonuçlarında Aranması Gereken Nitelikler Geçerlik Güvenirlik Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Madde İstatistikleri Test İstatistikleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru-cevap, bilgisayarlı öğretim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2006). Ölçme ve değerlendirme, Öğretmen el kitabı, Pegem A Yayıncılık, Ankara. Çepni, S., Baki, A., Ayas, A., Demircioğlu, G., Akyıldız, S. 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, Trabzon.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemine hakim olma
  • Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilme
  • Ölçme sonuçlarında bulunması gereken niteliklere hakim olma
  • Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarına hakim olma
  • Madde ve test istatistiklerini hesaplama ve yorumlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Ölçme araçlarının temel özellikleri; geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık
4 Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri (uzun cevaplı yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, sözlü sınavlar, ev ödevleri)
5 Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemleri (boşluk doldurma, eşleştirmeli testler, doğru-yanlış testleri, çoktan seçmeli testler)
6 Test geliştirme ve madde analizi
7 Ölçme sonuçlarının tanımlanması, temel istatistik işlemler, Standard puanların hesaplanması
8 ara sınav
9 Alternatif ölçme değerlendirmeye giriş, ölçme değerlendirmede yeni yaklaşım arayışının nedenleri, biçimlendirici ölçme değerlendirme
10 Performans değerlendirme
11 Performans görevleri
12 Portfolyo değerlendirme
13 Öz değerlendirme
14 Öz değerlendirme
15 Diğer değerlendirme araçları; kontrol listeleri, anekdot kaydı
16 çalışma haftası
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8