Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İngilizce Öğretmenliği - Lisans IO1004 Oral Communication Skills II Zorunlu 2 3,00 0 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, birinci sınıf öğrencilerinin topluluk önünde konuşma, etkinliklere katılma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Akıcılığını, sözlü becerilerini ve temel sunum kurallarını uygulayarak topluluk önünde sunum yapma becerilerini ve güvenini geliştirmek. Ayrıca, öğrenenlerin özgüvenlerini geliştirme, güçlü ve zayıf yönlerine ve etik konulara yönelik farkındalıklarını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmaları beklenecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kurs hedeflerİ: Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabilecektir: 1. Kolaylaştırmak için yeterli doğruluk ve akıcılıkta konuşmak için sözlü becerilerini geliştirmek; günlük ve akademik durumlarda dinlediğini anlamak, 2. Müzakere etme, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini sergilemek, 3. Etkili sunum ve topluluk önünde konuşma becerileri kazanmak, 4. Dinleme ve konuşma becerilerinde özgüveni artırmak, 5. Yabancı ülkelerdeki kültür ve kültürel farklılıkların önemi üzerine düşünmek ve bunların farkında olmak, 6. Dil öğrenimi ve kültürlerarası iletişimi diğer kültürlere, dillere ve öteki'ye karşı olumlu tutumlar geliştirmek KURS GEREKSİNİMLERİ 1. Tüm derslere hazırlık ve aktif katılım sağlamak, 2. Tüm ödevlerin teslim tarihlerine kadar başarıyla tamamlamak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

GÖREVLER VE TARİHLER Ara Ödev: İngilizce bilen herhangi biri ile ilgilendiğiniz herhangi bir konuda röportaj yapmanız gerekmektedir. Özel bir mesleği olan veya ilham verici bir hikayesi, başarısı olan veya sizin için ilginç ve röportaj yapmaya değer herhangi biri olabilir. Soruları doğru bir şekilde hazırlamanız ve görüşmeyi size uygun herhangi bir medya aracılığıyla kaydetmeniz gerekmektedir. Final Sınavı Sunumları: İkna edici bir sunum (en fazla 10 dakika) yapmanız gerekmektedir. Sunum temanızı kendiniz seçeceksiniz. İlginizi çeken bir konu seçmeye çalışın ve böylece izleyicilerinizi ikna edebilirsiniz. Geç Ödevler: Geç kalınan her gün için %20 gecikme cezası uygulanır. Bir ödevin teslim edilmesi gereken bir günde derse katılamayacaksanız, ödevi o günkü ders saatinden önce bana e-posta ile göndermeniz beklenir. Sınıf içi çalışmalar telafi edilemez. POP QUIZ: Dönem boyunca, biri ara sınav için, diğeri final için bonus olarak, her biri beşer puanlık iki kısa sınav yapılacaktır. Pop quizlerin telafisi olmayacaktır.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Materyalleri: Adler, R. B., G. Rodman, & A. du Pre`. (2013). Understanding human communication. 12th Edition. New York: Oxford University Press. Chapter 3: Language Beebe, S.A., and S. J. Beebe. (2013). Public speaking handbook. 4th Edition. Pearson Education, Inc. Part 3, 4 &5 Devito, Joseph. (2011). The essential elements of public speaking. 5th Edition. Boston. Part I & II Young, K., & Travis, H. (2011). Communication skills, choices, and consequences. Waveland Press. Chapter 1 & 2

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bu on beş haftalık kursun tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabilecektir: 1. yeterli doğruluk ve akıcılıkla konuşmak için sözlü becerilerini geliştirmek günlük ve akademik durumlarda dinlediğini anlamak
  • müzakere, konuşmaları açma ve kapatma gibi etkileşim becerilerini göstermek
  • etkili sunum ve topluluk önünde konuşma becerileri kazanmak
  • dinleme ve konuşma becerilerinde özgüvenini artırmak
  • yabancı ülkelerdeki kültür ve kültürel farklılıkların önemini anlamak ve dil öğrenimi ve kültürlerarası iletişimi desteklemek; diğer kültürlere, dillere ve insanlara karşı olumlu tutumlar geliştirmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş: İzlencenin tanıtılması ve açıklanması
2 Birinci Dönemin Tekrarlanması Recap:Birinci Dönemin hatırlanması için öğrencilerle soru-cevap çalışması: Communication Process, Basic Principles Young & Travis Ch. 3: Language
3 Young & Travis Ch. 4 Nonverbal Communication Adler, R & Rodman, G. Ch. 5 Nonverbal Communication (sözsüz iletişim) Öğrencilerin tartışma konularının belirlenmesi
4 Pratik: Konuşma Grup tartışmaları
5 Adler, R. & Rodman, G. page 457 Mülakat
6 Young & Travis, 2011 Ch. 12 Mülakat
7 Arasınav Hazırlığı: ● Ara Ödev için Açıklama ● Kayıt için hangi platformların kullanılacağını açıklama ● Mülakat Provaları (Akran uygulaması)
8 Vize Sınavı
9 Mülakat ara ödevi ile ilgili geri bildirim verilmesi
10 Adler R. & Rodman G. Ch. 14 Persuasive Speaking ( İkna Edici Konuşmalar ) Beebe S. Ch. 17 Using Persuasive Strategies ( İkna / etkili konuşma stratejileri) *Final Ödevinin Verilmesi
11 Young & Travis, 2011 Bl. 10 İkna ilkelerini anlamak Final ödevi için konuları gönderme
12 Young & Travis, 2011 Ch. 11 Persuasive Presentation / Sunumlar
13 Final Ödevi / Öğrenci Sunumları
14 Final Ödevi / Öğrenci Sunumları
15 Final Ödevi / Öğrenci Sunumları
16 Final Ödevi / Öğrenci Sunumları
17 Final Ödevi / Öğrenci Sunumları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 2 6
Proje ve Hazırlığı 1 2 2
Ödev ve Hazırlığı 3 2 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 2 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 2 8
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 8 2 16
Uygulama Ders Saati 10 2 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5