Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme - Lisans - 2013 | DB4001 | Örgüt Kültürü | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme - Lisans - 2013 | DB4001 | Örgüt Kültürü | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı, öğrencilere örgüt kültürünün temel kavramları hakkında bilgi vermek, öğrencilerin örgüt kültürünün önemi konusunda bilinçlenmelerini, iş yaşamında farklı kültür yapılarını tanımlayan unsurları farkedebilmelerini ve bu şekilde yönetimsel süreçlerde daha etkin olmalarını sağlamaktır.
-
Ders kapsamında kültürün tanımı ve unsurları, örgüt kültürünün tanımı, örgüt kültürünün oluşturulması ve sürdürülmesi, ulusal kültür ve örgüt kültürü ilişkisi, örgüt kültürünün fonksiyonları, özellikleri ve unsurları, örgüt kültürü ile ilgili model ve yaklaşımlar, örgüt kültürü sınıflandırmaları, örgüt kültürü ile ilişkili kavramlar, örgüt kültürünün incelenmesinde karşılaştırmalı örnekler üzerinde durulacaktır.
Sunum, Soru-Cevap, Olay Analizi, Tartışma
Yok
Türkçe
Edgard H. Schein, Organizational Culture and Leadership, Fourth Edition, San Fransisco: Jossey-Bass, 2010. Binali Doğan, Örgüt Kültürü, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2007. Göksel Ataman, İşletmelerin Yönetimi ve Örgüt Kültürü, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 1995.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersle İlgili Genel Tanıtım ve Açılış |
2 | Kültür Kavramının Tanımı, Özellikleri ve Unsurları, Ulusal Kültür – Örgüt Kültürü İlişkisi |
3 | Örgüt Kültürünün Tanımı, Örgüt Kültürünün Oluşturulması ve Sürdürülmesi |
4 | Örgüt Kültürünün Fonksiyonları ve Özellikleri |
5 | Örgüt Kültürünün Unsurları |
6 | Örgüt Kültürünü Etkileyen İç ve Dış Çevre Faktörleri |
7 | Örgüt Kültürünün İlişkili Olduğu Değişkenler: Performans, Motivasyon, Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Örgüt Kültürünün Değişimi ve Liderlik |
10 | Örgüt Kültürü İle İlgili Farklı Model ve Yaklaşımlar: Quinn ve Cameron’un Rekabetçi Değerler Modeli, Schein’ın Modeli |
11 | Örgüt Kültürü İle İlgili Farklı Model ve Yaklaşımlar: Peters and Waterman’ın Mükemmelik Modeli, Quchi’nin Z Kültürü Modeli |
12 | Örgüt Kültürü İle İlgili Farklı Model ve Yaklaşımlar: Deal ve Kennedy'nin Modeli, Handy'nin Modeli |
13 | Firmaların Kültür Analizi İle İlgili Sunumlar |
14 | Firmaların Kültür Analizi İle İlgili Sunumlar |
15 | Firmaların Kültür Analizi İle İlgili Sunumlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |