Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE401 | Orkestra - Oda Müziği III | Zorunlu | 7 | 3,00 | 1 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE401 | Orkestra - Oda Müziği III | Zorunlu | 7 | 3,00 | 1 | 2 |
Orkestra - oda müziği dersinin müzik kulağının, armonik duyumun, ritm duygusunun gelişimi için son derece önemli bir ders olduğunun belirtilmesi. Birlikte müzik yapma ve tını birliğinin öneminin kavratılması. Müzik tarihindeki dönemlere göre Uluslar arası ve Ulusal dağarın kolaydan zora doğru planlı olarak çalıştırılması. Bu doğrultuda Orkestra - oda müziği eserlerinin, çok seslendirme analizi, yorum, sonorite, form ve benzeri özelliklerinin uygulamalı olarak öğretimi. Çalgısını disiplinli, düzenli, planlı çalışmasıyla başka alanlarda ve sanat dallarına bilgi transferi yapabilme becerilerinin kazandırılması.
-
1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme. 2- Çalgısının müzik sanatındaki performansıyla ilgili melodi, armoni ritm, çok seslilik, eşlik gibi özelliklerini tanıyarak orkestra ve oda müziği eserlerinde uygulayabilme. 3- Bu doğrultuda öğrendiği çalgının repertuarının seviyesine uygun etütlerini, eserlerini, eşliklerini oda müziği ve orkestra ortamında çalabilme ve uygulayabilme. 4- Gelişme basamaklarını takiben öğrendiği, tanıdığı, kavradığı tüm bilgi ve birikimi öğretmenlik mesleği doğrultusunda sınıf içinde grup çalışmaları yaptırarak öğrencilerine uygulatıp aktararak öğretebilme.
Tümden gelim, tüme varım, soru-yanıtş yaparak ve yaşayarak öğrenme.
Yok
Türkçe
A. Vivaldi Am konserto, G.P.Telamann D konserto, J.S.Bach 8 koral A.A.Saygun, U.C. Erkin, C.R.Rey, H.F. Alnar, F. Tüzün, M. Sun, C. Akın gibi Ulusal bestecilerin eserleri. J. Pachelbel Canon in D, L.Boccherini Intoduktion and Fandango, L.Bonfa Manha De Carnival J.S.Bach Air, G. Faure Pavane, A. Haçaturyan Kılıç Dansı, G.Bizet Carmen Süit, L. Brouwer Toccata W.A.Mozart Küçük bir Gece Müziği, E.Grieg Peer Gynt süiti, F.Sor Op.15, F. Carulli Noktürnler
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geçen dönem çalışılan eserlerin genel tekrarı. |
2 | G. Faure Pavane deşifre çalışmaları. |
3 | G. Faure Pavane deşifre çalışmaları. Geliştirme, dinamik ve tempo çalışmaları. |
4 | G. Faure Pavane deşifre asıl tempo çalışması. G. Bizet Carmen süit 1.bölüm Zigeunerlied |
5 | G. Bizet Carmen süit 2.bölüm Seguidilla deşifre çalışmaları. |
6 | G. Bizet Carmen süit 3.bölüm Antracte deşifre çalışmaları. |
7 | G. Bizet Carmen süit 4.bölüm Intermezzo ve eserin tamamının yorum ve nüans çalışmaları. |
8 | Ara sınav. |
9 | L.Bonfa Manha De Carnival deşifre çalışmaları. |
10 | L.Bonfa Manha De Carnival geliştirme çalışmaları. |
11 | L.Bonfa Manha De Carnival tempo ve dinamik çalışmaları. |
12 | Duo gitar parçalarının belirlenmesi Albeniz, J.S.Bach, Carulli, Sor Granados vb. bestecilerin eserleri. |
13 | İki gitar parçalarında tempo nüans ve geliştirme çalışmaları. |
14 | Dönem içinde yapılan çalışmaların ve çalınan eserlerin tekrarı. |
15 | Dinleti hazırlıkları. |
16 | Ders çalışma haftası. |
17 | Final sınavı. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |