Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE205 Ortaokul Matematik Öğretim Programları Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ortaokul matematik öğretim programını program geliştirme öğeleri açısından incelemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Gösterim, Grup çalışması

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Özmantar, MF., Akkoç, H., Kayıran, B., Özyurt, M. (2020). Ortaokul Matematik Öğretim Programları. 3. Baskı. Pegem, Ankara. 2. MEB (2018) Ortaokul matematik öğretim programı

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
  • Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
  • Güncel ortaokul matematik öğretim programını program öğeleri bağlamında özelliklerini açıklar ve yorumlar
  • Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriğini, geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar.
  • Öğretmen yeterliliklerini açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim programı ile ilgili temel kavramlar
2 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
4 Güncel ortaokul matematik öğretim programının genel ve alana özgü amaçları
5 Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriği
6 Güncel ortaokul matematik öğretim programının değerlendirme yaklaşımı
7 Güncel ortaokul matematik öğretim programının öğretme-öğrenme yöntemleri ve yaklaşımı
8 Ara Sınav Haftası
9 İlkokul-Ortaokul-Lise öğretim programlarının karşılaştırılması
10 Güncel ortaokul matematik öğretim programının ilişkilendirme becerisi bağlamında incelenmesi
11 Güncel ortaokul matematik öğretim programının iletişim becerisi bağlamında incelenmesi
12 Öğretim programındaki bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler
13 Matematik öğretiminde kullanılan materyaller
14 Matematik öğretim yöntem ve teknikleri
15 Matematik öğretim programlarında etkinlik, modelleme, problem çözme yaklaşımları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 3 36
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 16 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 24 24
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5