Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE205 | Ortaokul Matematik Öğretim Programları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE205 | Ortaokul Matematik Öğretim Programları | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, ortaokul matematik öğretim programını program geliştirme öğeleri açısından incelemektir.
-
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Anlatım, Tartışma, Gösterim, Grup çalışması
yok
Türkçe
1. Özmantar, MF., Akkoç, H., Kayıran, B., Özyurt, M. (2020). Ortaokul Matematik Öğretim Programları. 3. Baskı. Pegem, Ankara. 2. MEB (2018) Ortaokul matematik öğretim programı
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim programı ile ilgili temel kavramlar |
2 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi |
3 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi |
4 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının genel ve alana özgü amaçları |
5 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriği |
6 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının değerlendirme yaklaşımı |
7 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının öğretme-öğrenme yöntemleri ve yaklaşımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İlkokul-Ortaokul-Lise öğretim programlarının karşılaştırılması |
10 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının ilişkilendirme becerisi bağlamında incelenmesi |
11 | Güncel ortaokul matematik öğretim programının iletişim becerisi bağlamında incelenmesi |
12 | Öğretim programındaki bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler |
13 | Matematik öğretiminde kullanılan materyaller |
14 | Matematik öğretim yöntem ve teknikleri |
15 | Matematik öğretim programlarında etkinlik, modelleme, problem çözme yaklaşımları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |