Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Yakınçağ Tarihi-Tezli Yüksek Lisans-2014 | YKT7027 | Osmanlı Afrikası Tarihi ve Kaynakları I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Yakınçağ Tarihi-Tezli Yüksek Lisans-2014 | YKT7027 | Osmanlı Afrikası Tarihi ve Kaynakları I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu ders, yaklaşık 1700'lerden günümüze kadar olan süreçteki Afrika tarihinin belli başlı konularına ileri düzeyde genel bir bakış sunmayı ve öğrenciye, Afrika kıtası üzerine yapılan son araştırmaların ana akımlarını tanıtarak temel metodolojik yaklaşımlar
-
Osmanlı İmparatorluğu’nun Afrika politikalarının kökenlerini ve gelişimini anlamak için dönemin siyasi, ekonomik ve kültürel bağlamını ele alır. Afrika ile Osmanlı arasındaki ilişkilerin çeşitli boyutlarını, ticaretten diplomatik temaslara kadar geniş bir
Anlatım, tartışma, kaynak değerlendirmeleri, sunum.
Yok
Türkçe
Ali Saib, Coğrafya-yı Mufassal Memâlik-i Devlet-i Osmaniyye, Matbaa-i Ebuzziya, İstanbul 1304. Ahmet Kavas, Geçmişten Günümüze Afrika, İstanbul 2019. Samuel Baker, Ismailia: A Narrative of the Expedition to Central Africa for the Suppression of the Slave
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amacı ve hedeflerinin açıklanması |
2 | Afrika’nın coğrafi ve stratejik önemi |
3 | Osmanlı İmparatorluğu'nun Afrika politikalarının tarihsel kökenleri ve gelişimi |
4 | İmparatorluğun Afrika'daki varlığı ve faaliyetleri |
5 | Afrika kıtasındaki fiziki ve sosyo-kültürel sınırları |
6 | Osmanlı İmparatorluğu'nun deniz ticareti ve Akdeniz-Afrika ticaret yolları |
7 | Diplomatik ilişkiler ve kültürel etkileşim |
8 | Ara sınav |
9 | Afrika'daki Osmanlı ve Avrupalı ticaret ağlarının karşılaştırılması |
10 | Avrupalılarca bölgeye düzenlenen keşif seferleri |
11 | İngiltere, Fransa, İtalya gibi Avrupa devletlerinin Afrika politikaları ve etkileri |
12 | Kölelik ve köle ticareti |
13 | Osmanlı İmparatorluğu'nun askerî varlığı ve stratejik hedefleri |
14 | Osmanlı Afrikası çalışmalarının dünya tarih yazıcılığındaki yeri ve önemi |
15 | Ders boyunca öğrenilenlerin değerlendirilmesi |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |