Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği GK170 Osmanlı Dili ve Kültürü Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Osmanlı Türkçesi yazma ve okuma çalışmaları yapmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Osmanlı Türkçesi okuma ve dikte çalışmaları ile okuma ve yazma alıştırmaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Okuma, yazma, dikte

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri, Boğaziçi Yayınları, İstanbul 2017. 2. Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 1-2, Kesit Yayınları, İstanbul 2017. 3. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım-1, Akçağ Yayınları, Ankara 2019. Eski Türk Edebiyatında Nazım-2, Akçağ Yayınları, Ankara 2019. Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yayınları, Ankara 2019. 4. H. Halit Atlı, Örnek Çözümlemelerle Osmanlıca Edebî Metinler ve Arşiv Belgeleri, Hayrat Vakfı Yayınları, İstanbul 2014. 5. Ali Alparslan, Osmanlı Hat Sanatı Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2016. 6. ŞEN, Mesut (2019), Türk Dilinin Dünü ve Bugünü, Post Yayncılık, İstanbul. 7. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara 2017.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir, uygulayabilir
  • Mezunlar, Türk dili araştırmalarının problemlerini tanıyabilir, anlatabilir (PÇ: 3)
  • Mezunlar, disiplini eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. (PÇ: 2)
  • Öğrenciler, Osmanlı türkçesinin farklı dönemlerindeki metinlerini okuyabilir ve yazabilir
  • Öğrenciler, farklı yazı tiplerini tanıyabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dikte: Yahya Kemal - Akıncılar
2 Rika harflerinin gösterimi Okuma: Bir sayfa rika metin Dikte: Enis Behiç Koryürek - Milli Neşide
3 Okuma: Yedek Subay Marşı – Abdülkadir Karahan & Ali Nihat Tarlan’ın, oğluna mektubu Oyun: İmla yanlışı bulma
4 Okuma: Peyamı Safa/Yalnızız, Yakup Kadri K./Panorama (M. Ergin s. 46-48) Dikte: Enis Behiç Koryürek - Milli Neşide
5 Aksam-ı Seb’a (Sülasilerin fail ve mef’ullerinde aksam-ı seb’adan kaynaklanan değişiklikler) Okuma: Yakup Kadri K./Panorama
6 Okuma: Bir Çobanın Hikâyesi (rika)
7 Okuma: Bir Çobanın Hikâyesi (rika)
8 Ara Sınav Haftası
9 Dikte: Nazım Hikmet - Davet
10 Dikte: Ziya Gökalp - Ala Geyik
11 Kontrol: Nihal Atsız’ın Türk Kızı şiiri Okuma: En Güzel Çiçekler (rika)
12 Transkripsiyon harflerinin gösterimi Dikte: Mehmet Âkif - Çanakkale Şehitlerine
13 Okuma: Sabır, Yalan Söylememek (rika)
14 Dikte: Mehmet Âkif - Çanakkale Şehitlerine Okuma: Arz ve Mâdeniyat (rika)
15 Dikte: Mehmet Âkif - Çanakkale Şehitlerine
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 1 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 20 2 40
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 1 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5