Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | TH2053 | Osmanlı Toplumsal Tarihi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans | TH2053 | Osmanlı Toplumsal Tarihi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
XVIII. Yüz Yılda Başlayan Değişim Sürecini Ekiliyen Gelişmeleri, özelliklede Tanzimat,Islahat döneminin Meşrutiyet Dönemlerine uzanan çizgisini takip ederek, Tanzimat dönemi modernleşmesinin ana unsuru olan her sahadaki Reformları irdelemek ve bu rReforml
-
Osmanlı Türkiye'sinde Reforma Resmi Yaklaşım ve Terminoloji, Osmanlı Türkiye'sinde İlk Reformistler ve Reformlarının Özellikleri, Reformun Kapsamı: Bürokrasi, Diplomasi, Bilim-Eğitim, Teknoloji, Ulaşım,Tarım,Şehircilik,Vakıflar hakkında tartışılır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Ali Akyıldız, Ottoman Reform in Central Organization, İstanbul 1983 Ali Karaca, "II.Abdulhamid'in İdareyi Kontrol Mekanizmalarından Yâverlik Kurumu",XIII. TTK. Bildirileri. ve "Türkiye'de Ermeniler İçin Yapılan Reformlar 1878-1915 (Örtülü Bir İşgala Doğru
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Osmanlı Türkiye'sinde Reforma Resmi Yaklaşım ve Terminoloji. |
2 | Osmanlı Türkiye'sinde İlk Reformistler ve Reformlarının Özellikleri. |
3 | Reformun Kapsamı: Bürokrasi, Diplomasi, Bilim-Eğitim, Teknoloji, Ulaşım,Tarım,Şehircilik,Vakıflar. |
4 | II.Abdülhamid'in İderi Erki: Mabeyn-i Humayun - Babıali İlişkileri. |
5 | Devlet Yapısı ve Yönetimi: Hükümet ve Taşra Örgütü ile Mahalli İdareler ve Özerk Vilayetler. |
6 | Batıya Açılan Pencereler: Yayıncılık-Basın, Sergilir ve Seyahat Gözlemleri, Arkeoloji-Müzecilik. |
7 | Avrupa Ekonomisine Adaptasyon: Mali İflas; Duyun-ı Umumiye ve Reji. |
8 | 1876 Kanun-ı Esasi: Türkiye'de Anayasa Geleneği ve Siyasi Partiler ile Cemiyetler. |
9 | Ara sınav hazırlığı |
10 | Ara sınavı |
11 | Genç/Yeni Osmanlı Kimliği ve Fikir Hareketleri. |
12 | 1877-78 Osmanlı - Rus Savaşı Sonrası Doğu Sorunu: Anadolu/Ermeni ve Makedonya Reformları. |
13 | II. Abdülhamid İttihat ve Terakki İlişkileri. |
14 | İttihat ve Terakki ile Taşnak ve Hınçak vs.Ermeni Partilerinin İlişkileri. |
15 | 1908 II.Meşrutiyet Sonrası Modernleşme Çalışmaları ve Başarısının Krıtiği. |
16 | Dönem sonu sınav hazırlığı |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |