Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Tarih Öğretmenliği - Lisans TH2053 Osmanlı Toplumsal Tarihi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

XVIII. Yüz Yılda Başlayan Değişim Sürecini Ekiliyen Gelişmeleri, özelliklede Tanzimat,Islahat döneminin Meşrutiyet Dönemlerine uzanan çizgisini takip ederek, Tanzimat dönemi modernleşmesinin ana unsuru olan her sahadaki Reformları irdelemek ve bu rReforml

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Osmanlı Türkiye'sinde Reforma Resmi Yaklaşım ve Terminoloji, Osmanlı Türkiye'sinde İlk Reformistler ve Reformlarının Özellikleri, Reformun Kapsamı: Bürokrasi, Diplomasi, Bilim-Eğitim, Teknoloji, Ulaşım,Tarım,Şehircilik,Vakıflar hakkında tartışılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ali Akyıldız, Ottoman Reform in Central Organization, İstanbul 1983 Ali Karaca, "II.Abdulhamid'in İdareyi Kontrol Mekanizmalarından Yâverlik Kurumu",XIII. TTK. Bildirileri. ve "Türkiye'de Ermeniler İçin Yapılan Reformlar 1878-1915 (Örtülü Bir İşgala Doğru

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, Tarih ve Tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar
  • Mezunlar, Osmanlı Yenileşme Harektleri hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Osmanlı Türkiye'sinde Reforma Resmi Yaklaşım ve Terminoloji.
2 Osmanlı Türkiye'sinde İlk Reformistler ve Reformlarının Özellikleri.
3 Reformun Kapsamı: Bürokrasi, Diplomasi, Bilim-Eğitim, Teknoloji, Ulaşım,Tarım,Şehircilik,Vakıflar.
4 II.Abdülhamid'in İderi Erki: Mabeyn-i Humayun - Babıali İlişkileri.
5 Devlet Yapısı ve Yönetimi: Hükümet ve Taşra Örgütü ile Mahalli İdareler ve Özerk Vilayetler.
6 Batıya Açılan Pencereler: Yayıncılık-Basın, Sergilir ve Seyahat Gözlemleri, Arkeoloji-Müzecilik.
7 Avrupa Ekonomisine Adaptasyon: Mali İflas; Duyun-ı Umumiye ve Reji.
8 1876 Kanun-ı Esasi: Türkiye'de Anayasa Geleneği ve Siyasi Partiler ile Cemiyetler.
9 Ara sınav hazırlığı
10 Ara sınavı
11 Genç/Yeni Osmanlı Kimliği ve Fikir Hareketleri.
12 1877-78 Osmanlı - Rus Savaşı Sonrası Doğu Sorunu: Anadolu/Ermeni ve Makedonya Reformları.
13 II. Abdülhamid İttihat ve Terakki İlişkileri.
14 İttihat ve Terakki ile Taşnak ve Hınçak vs.Ermeni Partilerinin İlişkileri.
15 1908 II.Meşrutiyet Sonrası Modernleşme Çalışmaları ve Başarısının Krıtiği.
16 Dönem sonu sınav hazırlığı
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5