Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | TAR263 | Osmanlı Yenileşme Hareketleri I | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | TAR263 | Osmanlı Yenileşme Hareketleri I | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Osmanlı modernleşme sürecini öğrenmek ve tartışmak.
-
Gelenek ve Modernleşme, Osmanlı Devleti’nde Yenileşmeyi Zorunlu Kılan Nedenler, Lâle Devri, I. Mahmud, III, Osman ve III. Mustafa Dönemlerinde Yapılan Reformlar hakkında tartışılır.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Ali Akyıldız, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim Yayınları, İstanbul 2004. Bülent Tahiroğlu, “Tanzimat’tan Sonra Kanunlaştırma Hareketleri”, Tanzimat’tan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, İstanbul 1985, III, 588-601. İlber Ortaylı, “Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Yerel Yönetimler”, Tanzimat’tan Cumhuriyete Türkiye Ansiklopedisi, I, 231-244. Mübahat S. Kütükoğlu, “Tanzimat Devrinde Yabancıların İktisadî Faaliyetleri”, 150. Yılında Tanzimat, s. 91-138. Özcan Mert, “Âyan”, TDV İslâm Ansiklopedisi, IV, 195-198.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim, Amacı, Yöntemi, Felsefesi |
2 | Gelenek ve Modernleşme |
3 | Osmanlı Devleti’nde Yenileşmeyi Zorunlu Kılan Nedenler |
4 | Lâle Devri, I. Mahmud, III, Osman ve III. Mustafa Dönemlerinde Yapılan Reformlar |
5 | I. Abdülhamid ve III. Selim Dönemi Reformları |
6 | Âyanlığın Tarihî Gelişimi ve Sened-i İttifak |
7 | II. Mahmud Döneminde Yapılan İdarî Reformlar: Meclis-i Meşveret ve Meclisler |
8 | Vize Sınavına Hazırlık |
9 | Vize Sınavı |
10 | II. Mahmud Döneminde Yapılan İdarî Reformlar: Nezaretler ve Hükümet Sisteminin Değişmesi |
11 | Saray Sekreteryasının Gelişimi: Mabeyn |
12 | Osmanlı Devleti’nde memur yetiştirme sistemi |
13 | Gülhane Hatt-ı Hümayunu, tahlili ve etkileri ve Tanzimat’tan sonra gerçekleştirilen kanunlaştırma hareketleri |
14 | 1838 Osmanlı-İngiliz Ticaret Anlaşması ve Osmanlı Devleti’nin İktisadî Modernleşme Çabaları |
15 | Taşra Teşkilâtında gerçekleştirilen reformlar |
16 | Final Sınavına Hazırlık |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |